رسانه عاملی اثرگذار بر وضعیت مطلوب یا نامطلوب حجاب

رسانه با همۀ شیوهها و تکنیکهایی همچون الگوسازی، قهرمانسازی، همزادپنداری میتواند بر وضعیت نامطلوب یا وضعیت مطلوب حجاب اثر بگذارد.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،در اینکه رسانه یکی از عوامل جدی و مهم و مؤثر بر موضوع حجاب یا بیحجابی است تردیدی نیست؛ اما اینکه بتوانیم آن را سرآمد این عوامل بدانیم، سنجش و ادعای آن بسیار دشوار است.
هر ترویج حجابی در رسانه مستلزم نمایش زن نیست و این پیشفرض، پیشفرضی مطلق و همیشگی نیست. بهعبارت دیگر شیوههای ترویج حجاب بدون نمایش مستقیم زنان هم مقدور است؛ شیوهها، روشها و تکنیکهایی هست که حجاب را ترویج میکند و در آن ارائه، عرضه و نمایش زن هم وجود ندارد.
به هر حال رسانه با همۀ شیوهها و تکنیکهایی همچون الگوسازی، قهرمانسازی، همزادپنداری و همۀ تکنیکهای اقناع میتواند بر وضعیت نامطلوب یا وضعیت مطلوب حجاب اثر بگذارد.
دکتر عبدالکریم خیامی
متن کامل گفت و گو را می توانید از ماهنامه رویش اندیشه مطالعه بفرمایید.
ارسال نظرات