۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۶۹۱۱۷۲
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی:

از محورهای مهم توسعه المصطفی‌ آموزش مجازی است

از محورهای مهم توسعه المصطفی‌ آموزش مجازی است
رئیس جامعةالمصطفی گفت: حوزه‌های دانشی المصطفی شامل سه قلمرو کلان علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه المصطفی به معرفی جامعةالمصطفی، فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی و بین‌المللی آن پرداخت و افزود: جامعةالمصطفی در سال ۸۶ از تلفیق دو مجموعه دست‌اندرکار آموزش معارف اسلامی و طلاب غیرایرانی شکل گرفت و امروز در اتحادیه‌های مهم دانشگاهی جهان عضویت دارد.

وی با اشاره به فعالیت مراکز جامعةالمصطفی در داخل و خارج کشور، ابراز کرد: در بسیاری از واحدهای آموزشی المصطفی، برادران اهل سنت در کنار پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) به تحصیل اشتغال دارند و یکی از مراکز بزرگ جامعةالمصطفی، که در استان گرگان واقع شده است، به برادران اهل تسنن اختصاص دارد. این موضوع در میان مراکز آموزشی علوم اسلامی در جهان اسلام کم نظیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با اشاره به تحصیل ده‌ها هزار دانش‌پژوه غیر ایرانی از ۱۳۰ ملیت مختلف جهان در جامعةالمصطفی، یادآور شد: حوزه‌های دانشی المصطفی شامل سه قلمرو کلان علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی است. نزدیک به ۱۶۰ رشته و گرایش در مقاطع مختلف در جامعةالمصطفی در حال اجراست که براساس طرح تحول آموزشی، به بیش از چهارصد رشته و گرایش افزایش خواهد یافت. المصطفی در کنار نظام سطوح حوزوی، از نظام دانشگاهی با مدارک رسمی وزارت علوم و فناوری بهره می‌برد و مدارک دانش پژوهان خود را براساس نیازهای منطقه‌ای آنان ارائه می‌کند.

وی آموزش مجازی را از محورهای مهم توسعه المصطفی معرفی کرد و گفت: المصطفی در قالب دانشگاه مجازی، از تجربیات خوبی در بخش آموزش غیرحضوری بهره‌مند است و تلاش داریم این بخش در آینده توسعه بیشتری یابد. مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌ مدت و فرصت‌های مطالعاتی نیز یکی دیگر از مراکز مهم جامعةالمصطفی به شمار می‌آید که سالانه میزبان هزاران استاد و دانش‌پژوه از سراسر جهان است.

رئیس جامعةالمصطفی آموزش زبان فارسی را به غیر فارسی‌زبانان، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جامعةالمصطفی دانست و افزود: بنا به اذعان مسئولان آموزش زبان فارسی کشور، جامعةالمصطفی در سالیان گذشته بیشترین دستاورد را در آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان داشته است. دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی در سراسر جهان با تسلط بر زبان فارسی از بهترین سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خود هستند.

وی ادامه داد: دانش‌آموختگان المصطفی بهترین عقبه و مهم‌ترین سرمایه فرهنگی برای جمهوری اسلامی ایران و گفتمان انقلاب اسلامی به شمار می‌آیند و این سرمایه امروز در اختیار همه بخش‌های کشور قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با ابراز امیدواری نسبت به افزایش ارتباطات دوجانبه میان جامعةالمصطفی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم، مدیریت مراکز قرآنی، حوزه چاپ و نشر، حج و زیارت، فعالیت‌های فرهنگی و بین‌المللی را از زمینه‌های مساعد برای توسعه همکاری‌های مشترک عنوان کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
درباره ثمرات حضور طلاب غیرایرانی برای تحصیل علوم دینی و اقدامات آنها در بازگشت به ممالکشان در جهت تبلیف دین اسلام و ثمرات فرهنگی اطلاع رسانی نمائید.
0
0