۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۹۱۱۹۴
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری کارگاه پایان‌نامه نویسی ویژه طلاب سطح ۳ و ۴ خراسان شمالی

برگزاری کارگاه پایان‌نامه نویسی ویژه طلاب سطح ۳ و ۴ خراسان شمالی
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام حیدری از برگزاری کارگاه تخصصی مهارت پایان‌نامه نویسی ویژه طلاب سطوح ۳ و ۴ حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد.

حجت‌الاسلام علی حیدری، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری کارگاه تخصصی مهارت پایان‌نامه نویسی ویژه طلاب سطوح ۳ و ۴ حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد و اظهار کرد: نخستین دوره از سلسله کارگاه‌های مهارت پایان‌نامه نویسی ویژه طلاب سطح ۳ و ۴ استان با حضور حجت‌الاسلام مسلم گریوانی، پژوهشگر برتر کشوری، مدرس سطوح عالی حوزه و مشاور و راهنمای پایان‌نامه‌های حوزوی برگزار شد.

وی افزود: در این دوره که با استقبال خوب طلاب مدارس علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد و الزهرا(س) بجنورد برگزار شد، حجت‌الاسلام گریوانی پس از بیان مراحل نگارش پایان‌نامه، با تمرکز بر انتخاب موضوع و مسئله تحقیق به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین گره‌های پایان‌نامه نویسی، شیوه‌های مختلف انتخاب موضوع پایان‌نامه را در قالب مثال‌های کاربردی، متنوع و به‌روز بیان کرد.

حجت‌الاسلام گریوانی نیز در این نشست با اشاره به موضوع سبک زندگی اسلامی و اینکه این موضوع برای نخستین بار در سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی مطرح شد، گفت: انتظار می‌رفت حوزه علمیه و طلاب استان در پاسخ به این مطالبه قدم جدی بردارند.

مؤلف کتاب «خدایی که در این نزدیکی است»، ادامه داد: فعالیت طلاب این استان در موضوع سبک زندگی اسلامی از ضروریات است.

وی افزود: در این راستا لازم است ابتدا طلاب نسبت به انتخاب مسئله تحقیق با اولویت موضوعات مرتبط با عرصه سبک زندگی اقدام کنند تا در جلسات بعدی ضمن بررسی این مسائل و موضوعات، نسبت به راهنمایی موضوعات برگزیده تصمیم‌گیری شود.

گفتنی است، در خراسان شمالی ۱۵ مدرسه علمیه شامل ۹ مدرسه علمیه برادران و شش مدرسه علمیه خواهران در سطوح تحصیلی یک تا چهار فعال هستند که امسال در این ۱۵ مدرسه علمیه هزار و 500 نفر طلبه سطح یک تا سه به همراه طلاب سطح چهار و طلاب مدرسه مجازی آل محمد(ص) به‌صورت مجازی مشغول به تحصیل شده‌اند.

حوزه علمیه خراسان هزار و ۲۰۰ سال قدمت داشته و اکنون با بیش از ۳۰ هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.‌

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۵ به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه ۹۵ به مدیریت استانی ارتقا یافت./۹۳۱۴/ت310/

هادی رحیمی
ارسال نظرات