۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۹۱۲۲۴

برنامه عزاداری دهه آخر ماه صفر حرم حضرت معصومه مشخص شد

برنامه عزاداری دهه آخر ماه صفر حرم حضرت معصومه مشخص شد
برنامه های حرم مطهر حضرت معصومه (ع) در هفته جاری اعلام شد که پخش زنده دعای ندبه از شبکه دو از جمله برنامه های این هفته است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حسن فرقانی در گفت‌وگویی خبری با اشاره به مراسم و محافل حرم مطهر از شنبه دهم مهرماه تا ۱۶ مهرماه ۱۴۰۰ مصادف با ۲۵ صفر تا یکم ربیع‌الاول اظهار کرد: این مراسم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: شنبه دهم مهرماه قبل از نماز ظهر حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی واشیان برای زائران سخنرانی و بعد از نماز عصر نیز محمد عباسیان به مداحی خواهد شد، در این روز قبل از نماز مغرب مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی و مداحی حمید محمدی و بعد از نماز عشا نیز مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد لقمانی و مداحی مسعود زمانی برگزار می‌شود.

مسئول واحد مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه مراسم قبل از نماز ظهر روز یکشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق مفیدی‌فر و مراسم بعد از نماز عصر با مداحی مهدی حیدرزاده برگزار می‌شود، عنوان کرد: قبل از نماز مغرب این روز حجت‌الاسلام والمسلمین حسین وحیدپور برای زائران سخنرانی و سیدمحمد عباسپور مطلق مداحی خواهد کرد، مراسم عزاداری یکشنبه شب نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رضا محمدی و مداحی سید جواد میرجعفری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دوشنبه هفته جاری نیز قبل از نماز ظهر مراسمی با مداحی جواد رضایی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی غضنفری برگزار می‌شود و بعد از نماز نیز حسن اسدالهی برای زائران حرم مداحی خواهد کرد. قبل از نماز مغرب این روز نیز مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میردامادیان و مداحی سید محمد عباسپور مطلق و بعد از نماز عشا نیز مراسمی به مناسبت شب رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن علیه‌السلام با سخنرانی ‌آیت‌الله شب‌زنده‌دار و مداحی سید محسن بنی فاطمی برگزار می‌شود.

فرقانی با اشاره به اینکه قبل از نماز ظهر و عصر روز سه شنبه هم‌زمان با ۲۸ صفر مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد و مداحی محمودرشیدی و احمد خلف‌زاده در حرم مطهر برگزار می‌شود، گفت: بعد از نماز عصر نیز زیارت حضرت رسول(ص) و روضه‌خوانی توسط سید علی حسینی‌نژاد خوانده می‌شود. دیگر ویژه برنامه عزاداری ۲۸ صفر، عصر روز سه شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی و مداحی میثم طاهری و ویژه برنامه شام ۲۸ صفر با سخنرانی آیت‌الله شب‌زنده دار و مداحی محمدجواد احمدی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: روز چهارشنبه ۱۴ مهرماه نیز مراسم قبل از نماز ظهر با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین عباسی تربتی و مداحی علی چمنی برگزار می‌شود و بعد از نماز عصر سید حسن گل‌ختمی برای زائران حرم روضه‌خوانی خواهد کرد. عصر روز چهارشنبه نیز مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی و مداحی علی پاکزمان و بعد از نماز مغرب نیز مراسم عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام والسملمین بندانی نیشابوری و مداحی سید محسن بنی‌فاطمی برگزار می‌شود.

فرقانی اضافه کرد: به مناسبت سالروز شهادت امام رضا علیه‌السلام در پنج‌شنبه هفته جاری مراسم عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الامین کلباسی اشتری و مداحی محمد رمضانی و محمدرضا شمس‌ آبادی برگزار می‌شود و بعد از نماز عصر نیز سید علی حسینی‌نژاد، زیارت امام رضا علیه‌السلام را با همراهی زائران قرائت خواهد کرد و عصر روز پنج‌شنبه علاوه بر برگزاری محفل انس با قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی برای زائران سخنرانی خواهد کرد و مراسم عزاداری پنج‌شنبه شب نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید میرباقری و قرائت دعای کمیل توسط حسین حقی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمعه ۱۶ مهرماه حجت‌الاسلام والمسلمین گرجیان عربی قبل از نماز ظهر سخنرانی و رضا ابراهیم‌پور بعد از نماز عصر برای زائران مداحی خواهد کرد، گفت: عصر روز جمعه نیز زیارت آل یاسین با نوای سید مهدی کاظمی قرائت و ویژه برنامه زمزم مهدویت با اجرای حسن حیدری و حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد دنبال می‌شود و بعد از نماز عشا نیز برنامه زمزم خانواده با اجرای علی امیدواریان و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ولدی دنبال خواهد شد.

فرقانی ادامه داد: مراسم قرائت دعای ندبه این هفته با سخنرانی حبیب‌الله فرحزاد و مداحی رضا عاصی ساعت ۶ صبح روز جمعه با پخش زنده از شبکه دو دنبال و زیارت جامعه کبیره نیز پنج‌شنبه شب توسط حجت‌الاسلام شهیدی قرائت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۱۲۲ و شماره تلفن ۰۲۵۳۷۱۷۵۳۰۵ برای دریافت اطلاعات بیشتر درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: کد دستوری #۲۵۱*۷۴۱*  و نشانی اینترنتی nazr.amfm.ir به پرداخت هدایا و نذورات اختصاص یافته است.

ارسال نظرات