۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۶۹۱۲۶۸
مدیر مدرسه علمیه امام حسن لواسان خبر داد؛

رتبه دهم مدرسه علمیه امام حسن در بین مدارس علمیه تهران

رتبه دهم مدرسه علمیه امام حسن در بین مدارس علمیه تهران
تهران ـ حجت الاسلام معزی گفت: در بین بیش از ۷۰ مدرسه علمیه برادران حوزه علمیه تهران، مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان در ۱۰ رتبه اول جای دارد

به گزارش خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام محمدحسین معزی، مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان، با بیان اینکه حوزه های علمیه خادمان دین هستند، اظهار داشت: روحانیت و حوزه های علمیه باید راه تعالی مردم را در جامعه دینی هموار کنند.

وی با بیان اینکه جامعه ایرانی یک جامعه دینی و اسلامی است، افزود: فرهنگ ایرانی با فرهنگ اسلامی عجین است و این دستاورد مهمی است که از خدمات متقابل ایران و اسلام حاصل شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان در ادامه با اشاره به اینکه حوزه های علمیه از قدیم الایام مهد علم بوده اند، گفت: ضمن حفظ دستاوردهای تراث علمی گذشتگان، همچنان باید جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه به عنوان نهاد و مرجع علمی در کشور حفظ شود.

وی در ادامه با اشاره به پیشینه شهرستان لواسانات در پرورش علما و مجتهدان برجسته و فرهیخته، تصریح کرد: طی ۲ قرن گذشته علمای بزرگی از منطقه لواسانات در حوزه های تهران، نجف، قم و... تربیت شدند که در مکتب حوزوی تهران تاثیرگذار بوده اند.

حجت الاسلام معزی با اشاره به تاریخچه تاسیس مدرسه علمیه لواسان، افزود: در سال ۱۳۶۵ خیر بزرگواری قصد داشت هشت هزار متر زمین را برای امور فرهنگی و دینی وقف کند و طی مشورت هایی که با حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری داشت نهایتا تصمیم گرفت این زمین را برای ساخت مدرسه علمیه امام حسین مجتبی(ع) وقف کنند.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه لواسان از سال ۱۳۶۸ فعالیت آموزشی خود را شروع کرد، گفت: از ابتدای فعالیت این مدرسه علمیه تاکنون، بیش از ۲ هزار نفر در این مدرسه علمیه حضور یافتند و از برکات معنوی و علمی این مدرسه علمیه بهرمند شده اند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان اظهار کرد: یکی از عوامل مهم در جذب افراد مستعد به حوزه های علمیه، نحوه کردار و رفتار ما است و باید با عمل و نه گفتار صرف شرایط لازم در این خصوص فراهم گردد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان با بیان اینکه نحوه تعامل و واکنش حوزه های علمیه نسبت به وقایع روز دنیا بسیار کند است و متناسب با نیازهای روز جامعه مدرن نیست، گفت: وقتی ورودی تعداد شبهات در عرصه ها و موضوعات مختلف را در کنار تعداد پاسخ ها و واکنش های حوزه های علمیه نسبت به این مسائل ارزیابی می کنیم، می بینیم که با وجود همه تلاش ها و زحماتی که در حوزه های علمیه انجام می شود اما متاسفانه از قافله بسیار عقب هستیم و این نیازمند برنامه ریزی هوشمند در امور آموزشی، علمی، پژوهشی، دروس حوزوی و نحوه تعامل استاد و طلبه می باشد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های علمی و آموزشی مدرسه علمیه لواسان، اظهار داشت: در بین بیش از ۷۰ مدرسه علمیه برادران حوزه علمیه تهران، مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان در ۱۰ رتبه اول جای دارد و در بین بیش از ۲۸۰ مدرسه علمیه برادران در سراسر کشور، بین ۱۳۰ رتبه اول کشوری قرار داریم، در عین حال باید توجه داشت که بهترین مدارس علمیه کشور نیز در استان قم قرار دارند.

حجت الاسلام معزی در پایان با بیان اینکه مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان دارای یک سایت اطلاع‌رسانی و ۲ سایت علمی و تخصصی است، گفت: مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان زیرساخت دست‌یابی به محیط علمی را برای عموم طلاب فراهم کرده است که شامل آرامش محیطی و روحی، امکانات رفاهی، آموزشی، پرورشی و اخلاقی و... می باشد، ضمن اینکه کارگاه های آموزش زبان انگلیسی و عربی و کارگاه‌های تخصصی نیز در طول سال تحصیلی برگزار می شود که البته فعلا به جهت شرایط فعلی تمامی این مباحث به صورت مجازی پیگیری می شود. /1400/د101/

ارسال نظرات