۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۹۱۴۱۲

فرهنگ ایثار و شهادت بالاترین ابزار مقابله با دشمنان

فرهنگ ایثار و شهادت بالاترین ابزار مقابله با دشمنان
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: فرهنگ ایثار و شهادت بالاترین ابزار مقابله با دشمنان بوده و انتقال فرهنگ دفاع مقدس مهمترین وظیفه وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری رسا، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در آیین افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار یادواره شهید سپهبد قاسم سلیمانی که در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر شهید سلیمانی برگزار شد با تسلیت ایام عزاداری ماه صفر اظهار داشت: از مسئولان استان کرمان در حمایت و پشتیبانی از برگزاری جشنواره کشوری فرهنگی و هنری علمدار تشکر می‌کنم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سلیمانی افزود: هر آنچه عزت و بزرگی از امنیت و آرامش و سلامت داریم از برکت خون شهدا و جانفشانی آنها است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شهید سلیمانی اسطوره بی‌نظیر و بی‌بدیل تاریخ کشور ما است گفت: رفتار و سلوک شهید سلیمانی برای همیشه الگوی دانش آموزان ما خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برای عبور از راه پرفراز و نشیب تعلیم و تربیت در کشور باید به شهدا متوسل شده و از آنها مدد بگیریم افزود: مقام معظم رهبری شهید سلیمانی را یک مکتب معرفی کردند که نشان از یک الگوی کامل و جامع برای همه ما است.

کاظمی با بیان اینکه جشنواره علمدار یکی از فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است ادامه داد: تلاش می‌کنیم تمام ابعاد زندگی شهید سلیمانی را به دانش آموزان معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی و روحیه عبادت، بندگی و اخلاص شهید سلیمانی را باید به دنیا معرفی کنیم گفت: شهید سلیمانی روحیه بالایی در حوزه شجاعت و ایثار داشت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نگاه وزارت آموزش و پرورش به شهید سلیمانی به‌عنوان یک موقعیت بالای تربیتی برای دانش آموزان است ادامه داد: دفاع مقدس یک دوران طلایی برای تاریخ کشور است و از این گنجینه الهی باید برای تربیت نسل جوان کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز فرهنگ ایثار و شهادت بالاترین ابزار برای مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب در تمام دنیا است گفت: انتقال فرهنگ دفاع مقدس بالاترین وظیفه وزارت آموزش و پرورش بوده و اردوی راهیان نور یک موقعیت بزرگ تربیتی است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات