۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۹۱۴۱۷
مدیرعامل خبرگزاری رسا مطرح کرد؛

مردمی بودن مهم ترین سیره پیامبر خدا برای مسئولین نظام

مردمی بودن مهم ترین سیره پیامبر خدا برای مسئولین نظام
حجت الاسلام محققی گفت: یکی از مهم ترین سیره های مورد ابتلاء ما در زمان حاضر بحث و بررسی در رابطه با سیره ارتباطات اجتماعی پیامبر خدا است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا با بیان آیه لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنه اظهار داشت: پیامبر خدا نسبت به امت در دنیا و سرنوشت آن ها در آخرت بسیار بیمناک و نگران بودند، لذا یکی از سنت ها، آثار و میراث هایی که پیامبر برای ما و امت های بعد از خود بجای گذاشتند، اسوه و الگو بودن حضرت است.

 وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام از جهات مختلف سیره رفتاری، میراثی برای نسل های آینده بعد از خودشان است و امت اسلامی در ابعاد مختلف رفتار و سبک زندگی، پیامبر را به عنوان اسوه والگوی خود قرار می دهند، یکی از مهم ترین سیره های مورد ابتلاء ما در زمان حاضر بحث و بررسی در رابطه با سیره ارتباطات اجتماعی پیامبر خدا است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا  با بیان اینکه مهم ترین سیره ارتباطات اجتماعی پیامبر مردمی بودن حضرت بود، عنوان کرد: در روایات مختلفی آمده است که مردم مختلفی از اعراب وارد مدینه می شدند و پیامبر را نمی شناختند، یعنی منصب حکومتی برای پیامبر جزء جایگاهی برای رسیدگی به مردم و حل مسائل و مشکلات مادی و معنوی آنان نبود، امروزه یکی از مسائلی که در جامعه با آن روبه رو شده ایم، بحث جدایی مردم از مسئولین است، بحثی که رهبر انقلاب در دولت سیزدهم به آن سفارش کردند.

وی با اشاره به ترور مسئولین نظام در دهه شصت و اتخاذ تیم حفاظتی تصریح کرد: ترورهای دهه شصت و به تبع آن حلقه حفاظتی رفته رفته باعث دور شدن مسئولین از مردم شده و این فاصله مسببی بود تا مسئولین مشکلات مردم و جامعه را به خوبی لمس نکنند.

حجت الاسلام محققی با تأکید بر اینکه دومین سیره اجتماعی پیامبر صدق حدیث و اداء امانت است، خاطرنشان کرد: پیامبر به راستگویی و امانت داری معروف بودند، امین صفت و وصف پیامبر بود، ثقه و مورد اطمینان بودن پیامبر باعث شد بسیاری از مردم و بسیاری از قبائل به دین اسلام متمایل شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مردمی بودن و اداء امانت و صدق حدیث در مورد فعالان رسانه در جامعه امروزی بسیار مورد ابتلاء است،  ابراز داشت: در جامعه امروز التزام به صدق حدیث، دخل و تصرف و تحریف نکردن مسئله ای است که مورد ابتلاء فعالان فضای مجازی و رسانه هاست و این سیره پیامبر امروزه هم مورد استفاده جامعه اسلامی است.

ارسال نظرات