۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۹۱۵۱۶
مدیر حوزه علمیه خوزستان:

طلاب جهادی خوزستان در راستای محرومیت‌زدایی منطقه گام بردارند

طلاب جهادی خوزستان در راستای محرومیت‌زدایی منطقه گام بردارند
خوزستان ـ حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور گفت: طلاب جهادی خوزستان با هماهنگی دیگر نهادها در راستای محرومیت‌زدایی منطقه گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام‌پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان، با بیان اینکه عملکرد امسال مدارس علمیه خوزستان، بر مبنای برنامه ۵ ساله خواهد بود، اظهارداشت: در سال تحصیلی جدید، هیچ برنامه‌ای از مدیران جز برنامه ۵ ساله پذیرفته نیست تا إن‌شاءالله به‌زودی برش سال اول این برنامه ۵ ساله اجرایی شود.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان و صدور فرمان «جهاد تبیین»، گفت: رهبر معظم انقلاب با توجه به مقتضیات زمان، فرمان «جهاد تبیین» را صادر کرده و بر این اساس، نه‌تنها دانشجویان که همه فرهیختگان جامعه به‌ویژه طلاب که البته این جهاد مقدس، جزء وظایف ذاتی آن‌هاست، باید بیش از گذشته در این خصوص اهتمام داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، خواستار ورود اساتید مدارس علمیه برای تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در قرارگاه‌های تواصی مدارس علمیه شد و گفت: اساتیدی که می‌توانند در موضوع "جهاد تبیین" فعالیت کنند، باید همکاری خوبی با بسیج اساتید حوزه علمیه خوزستان داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در رابطه با رویکرد فعالیت‌های قرارگاه‌های تواصی، گفت: طلاب جهادی حوزه علمیه خوزستان، باید علاوه بر فعالیت‌های تبلیغی-تبیینی، مسائل و مشکلات مناطق پیرامونی خود را احصاء کرده و با هماهنگی دیگر نهادها در راستای محرومیت‌زدایی منطقه گام بردارند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح مدارس علمیه، تصریح کرد: با توجه به مجوز ستاد استانی مبارزه با کرونا مبنی بر برگزاری کلاس‌های درس به‌صورت حضوری، لازم است که مدیران مدارس علمیه تمهیدات لازم را برای رعایت کلیه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس اتخاذ کرده و در این خصوص، جای هیچ‌گونه کوتاهی و اغماضی نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با بیان اینکه محل برگزاری کلاس‌های درس، باید طبق استاندارهای وزارت بهداشت باشد، گفت: به‌جز پایه‌های ۱ تا ۳، هیچ منعی برای برگزاری کلاس‌های درس طلاب در خارج از مدارس علمیه نیست و این موضوع باید با تدبیر مدیران، به بهترین نحو ممکن اجرایی شود.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در پایان سخنان خود، با تأکید بر اینکه حوزویان باید مروج فرهنگ زیست اسلامی با تکیه‌بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشند، اذعان کرد: یک روحانی باید با نوع رفتار خود، دیگران را به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و لزوم واکسیناسیون عمومی دعوت کند./1400/د۱۰۱/

ارسال نظرات