۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۶۹۱۶۱۹
استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی:

نوع رفتار پیامبر با دشمنان راهنمای سیاستمداران جهان اسلام شود

نوع رفتار پیامبر با دشمنان راهنمای سیاستمداران جهان اسلام شود
آذربایجان غربی ـ حجت الاسلام میرزاجانی گفت: نوع رفتارهای پیامبر اکرم(ص) با دشمنان می تواند راه گشا و راهنمای سیاستمداران جهان اسلام باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان غربی، حجت الاسلام رضا میرزاجانی در مراسم رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن(ع) که در مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد، با بیان این که پیامبر اکرم(ص) برای همه انسان ها الگو است، اظهار داشت: زندگی سراسر نور رسول اکرم(ص) و شیوه تعامل حضرت با خانواده، خویشاوندان، والدین، همسایگان، مسلمانان و دیگر افراد جامعه می تواند برای همه دوران زندگی بشر الگو باشد.

وی با تاکید بر این که نوع رفتارهای پیامبر اکرم(ص) با دشمنان می تواند راه گشا و راهنمای سیاستمداران جهان اسلام باشد، ادامه داد: منش شخصی و اخلاق حضرت محمد مصطفی(ص)؛ همچون آراستگی ظاهر، روش غذا خوردن، پوشش، حسن خلق، راستگویی، نرمی و مهربانی، عفو و گذشت و دیگر ویژگی های برجسته ایشان بهترین و زیباترین نمونه عملی برای همه افراد در زندگی است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: همان گونه که خداوند متعال، پیامبر اعظم(ص) را به عنوان بهترین وصف با آیه " لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ" معرفی کرده است، ما نیز باید در همه رفتارهای خود از رسول گرامی اسلام(ص)  پیروی کنیم و ایشان را سرمشق خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: علامه طباطبایی در مقدمه کتاب «سنن النبی» که از یادداشت های ایشان تدوین شده است، در مورد سبب نگارش این کتاب آورده است که امام صادق(ع) می‏ فرماید «من دوست ندارم مسلمانی بمیرد، مگر این‏که تمام آداب و سنن پیامبر مکرم اسلام را و لو یک بار هم که شده، انجام دهد.»؛ الگو بودن نبی اکرم(ص) برای زمان، مکان و افراد خاصی نیست، بلکه حضرت به صورت مطلق اسوه بشریت است./د۱۰۱/

ارسال نظرات