۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۹۱۶۲۰

همایش «من در جامعه» نمایش بی بدیل ظرفیت بانوان

همایش «من در جامعه» نمایش بی بدیل ظرفیت بانوان
نیک زاد گفت: فراخوان «من در جامعه» از مجموعه فراخوان‌های مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتداست که از سوی میز خدمات اجتماعی و ویژه‌ بانوان حوزوی و دانشگاهی برگزار شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، فهیمه نیکزاد دبیرفراخوان «من در جامعه» به جزئیات این فراخوان پرداخته است که متن آن به این شرح است:

 درباره چگونگی برگزاری فراخوان ملی من در جامعه توضیح دهید و بگویید چه زمانی و کجا برگزار می شود و مرجع برگزاری چه کسی است؟

فراخوان «من در جامعه» از مجموعه فراخوان‌های مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتداست که این بار از سوی میز خدمات اجتماعی و ویژه‌ی بانوان حوزوی و دانشگاهی برگزار شده است. بانوان سراسر کشور از مردادماه سال جاری به ثبت ایده در مبتدا فراخوان شده‌اند و پس از چندین مرحله پالایش، اختتامیه برنامه در آبان‌ماه و همزمان با میلاد مسعود نبی مکرم اسلام(ص)، با اعلام اسامی برگزیدگان، در مشهد مقدس، برگزار خواهد شد.

همایش «من در جامعه» نمایش بی بدیل ظرفیت بانوان

 از جزئیات فراخوان، تعداد ایده های ارسال شده و نحوه گزینش آنها بگویید.

در مجموع 355 ایده با پراکندگی در 31 استان کشور در این فراخوان ثبت شد. مجموعه وبینارهای «سرآغاز» سرآغاز دعوت ما از بانوان فعال فرهنگی اجتماعی کشور برای ثبت ایده بود. با اتمام مهلت ثبت ایده، برای شرکت‌کنندگان در فراخوان، امکان حضور در دوره‌ی آموزشی «آشنایی» فراهم شد تا بر اساس این آموزش‌ها بتوانند ایده‌های خود را پرورش داده و نقشه‌ی کلی ایده‌ی خود را در قالب مناسب تنظیم، ارائه و ارسال نمایند.

پرداختن به مسائل واقعی و مهم اجتماعی، انتخاب راه حلی نوآورانه‌ برای پاسخ دادن به آن، وجود نشانه‌های تمایز این راه حل با راه‌های موجود از جمله سنجه‌های پذیرش اولیه‌ی ایده‌ها بودند. حضور در جلسات دفاع از ایده گام بعدی فراخوان است. در این گام که در حال حاضر در حال برگزاری است، راه‌یافتگان به مرحله‌ی پایانی انتخاب و برای حضور در یک رویداد حضوری برای پالایش ایده و شرکت در کارگاه‌های تبادل و گزارش تجربه و اعلام نتایج پایانی به مشهد مقدس دعوت می‌شوند.

 استقبال علاقه‌مندان به چه شکلی بود؟

تعداد ایده‌های ثبت‌شده، پراکندگی جغرافیایی ایده‌ها در سراسر کشور، ترکیب حضور بانوان حوزوی و دانشگاهی و تنوع موضوعات انتخاب‌شده از نشانه‌هایی است که ما را در آغاز این مسیر، نسبت به آینده‌ی روشنِ پیشِ‌رو امیدوار ساخته؛ اما بی شک ظرفیت‌های بیشماری در میان بانوان در حوزه‌ی مسئولیت اجتماعی وجود دارد که امیدواریم بتوانیم اعتمادشان را در فراخوان‌های بعدی جلب کنیم.

همایش «من در جامعه» نمایش بی بدیل ظرفیت بانوان

 آیا نهاد خاصی از این فراخوان حمایت کرد؟

از نهادهایی که به شکل‌های مختلف در برگزاری این فراخوان همکاری دارند می‌توان به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه‌ی خواهران کشور، مرکز امور بانوان و خانواده‌ی آستان قدس رضوی، بنیاد نهضت و خانه‌ی اندیشه‌ورزان جوان اشاره کرد.

 شرکت در این فراخوان چه مزایایی دارد؟

تأمین هزینه‌های پیاده‌سازی ایده تا سقف هشتاد میلیون تومان برای منتخبان، برگزاری جلسات مشترک بین صاحبان ایده و صاحبان تقاضا و مسئولان نهادها و سازمان‌های مختلف و فراهم آوردن شرایط انعقاد قرارداد همکاری، بهره‌مندی از خدمات آموزشی و کارگاه‌های تبادل تجربه از جمله مزایای شرکت در این فراخوان است.

 این فراخوان با چه اهدافی در حال برگزاری است؟

حمایت از بانوانی که با احساس مسئولیت اجتماعی به دنبال ایفای نقش موثر در جامعه هستند، نمایش ظرفیت بی‌بدیل بانوان در حل مسائل اجتماعی با پاسخ‌های برآمده از دین، آشنایی بانوان علاقه‌مند با زیست‌بوم خلاقیت و نوآوری و آگاهی از فرصت‌های آن را می‌توان از اهداف این فراخوان برشمرد.

همایش «من در جامعه» نمایش بی بدیل ظرفیت بانوان

 اختتامیه چه زمانی و به چه صورت (مجازی یا حضوری) برگزار می شود؟

اختتامیه این رویداد، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به صورت حضوری در جوار مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و همزمان با میلاد مسعود نبی مکرم اسلام(ص) برگزار خواهد شد و در این مراسم که با حضور مسئولان نهادهای مختلف برگزار می‌شود، از منتخبان نهایی رویداد قدردانی به عمل خواهد آمد.

 آیا قصد ادامه دادن این فراخوان را در سال های آتی دارید؟

قطعا «من در جامعه» در ابتدای مسیر خود قرار دارد و از این پس در قالب فراخوان‌های «مسئله‌محور» در موضوعات مختلف از سوی مبتدا ادامه دارد. استمرار و ترویج این رویکرد در میان بانوان از جمله اهداف مبتداست و در راستای تحقق این هدف ظرفیت ویژه‌ی تمام بانوان در سراسر کشور را به یاری می‌طلبد.

 

ارسال نظرات