۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۹۱۷۳۴
امام جمعه شیراز:

بلوک غرب و شرق در تلاش اند تا ایران را کشوری وابسته نشان دهند

بلوک غرب و شرق در تلاش اند تا ایران را کشوری وابسته نشان دهند
فارس ـ حجت الاسلام والمسلمین دژکام گفت: بلوک غرب و شرق در تلاش اند تا ایران را کشوری وابسته نشان دهند اما اقتدار ایران تاکنون این اجازه را نداده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز با اشاره به نام گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: استان فارس با توجه به ظرفیت‌های که در تمامی بخش‌ها دارد باید طلایه دار تولید داخلی شود از این رو می‌توان با بهره برداری از ظرفیت‌هایی که در استان فارس وجود دارد زمینه توسعه استان را در تمامی ابعاد ایجاد کرد تا فارس به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در تولیدات داخلی در کشور نقش آفرینی کند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: یکی از روش‌هایی که می‌توان زمینه تقویت کشور را در تمامی ابعاد توسعه داد تقویت تولیدات داخلی است تا نسبت به تقویت اقتصاد کشور نیز اقدام شود از این رو دشمنان کشور باید به این درک از مردم ایران برسند که اگر بخواهند در مسیری که انقلاب و رهبری برای آنان ترسیم کرده‌اند ایجاد مشکل کنند بیش از ۸۰ میلیون ایرانی با آنان به مقابله می‌پردازند.

وی گفت: لازم به یادآوری است که بلوک غرب و شرق در تلاش اند تا ایران را کشوری وابسته نشان دهند اما این اقتدار ایرانی است که تاکنون این اجازه را نداده که کشور وابسته کشورهای خارجی شود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام ایستادگی در برابر مرزها در راستای جلوگیری از نفوذ دشمنان به کشور را عنصر مهم در ایران عنوان و بر ایستادگی اقتصادی نیز تاکید کرد و افزود: «ما ایستاده‌ایم» تنها یک شعار محوری برای رسیدن به اهداف کلان انقلابی نیست بلکه در این مسیر بیش از ۳۰۰ هزار جوان جان خود را تقدیم مام وطن کرده‌اند تا ایران اکنون کشوری مستقل ولی با آرمان‌های کلانی باشد که به مقابله با کشورهای استعمارگر پرداخته است.

وی با اشاره به سالروز بزرگداشت حافظ و منویات مقام معظم رهبری در خصوص این شاعر پرآوازه ایرانی بیان کرد: سبک زندگی حافظ از جمله سبک‌های زندگی است که در زندگی عرفا و نخبگان جامعه دیده می‌شود و این در حالی است که جامعه استان فارس مملو از ادیبانی است که حافظ را سرلوحه خود قرار داده و می‌توانند عاملی برای توسعه فرهنگ ایران اسلامی در جهان باشند از این رو باید از این نخبگان فرهنگی و ادیب در جامعه بیشتر بهره جست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه‌های اعتقادی نماز جمعه این هفته شیراز اظهار کرد: بیداری انسان از خواب غفلت می‌تواند انسان را به سمتی در حرکت قرار دهد که موجب تعالی روح و نزدیکی انسان با معبود شود از این رو اگر انسانی از خواب غفلت برخیزد روح وی به تعالی نزدیک تر خواهد شد.

او ادامه داد: قرآن به عنوان اصلی ترین مرجع تربیتی انسان به بشر می‌آموزد که چگونه در راه رسیدن به خداوند تلاش کند این در حالی است که قرآن انسان را به تعقل نیز دعوت کرده و به او می‌آموزد که باید برای رسیدن به تعالی تلاش کرد و به سوالاتی که در راستای دستیابی به حقیقت از وی مطرح می‌شود پاسخ‌هایی منطقی و خدایی داد.

به گفته این مقام مسئول تمام سوالاتی که در قرآن مطرح می‌شود سوالاتی است که موجب تعالی روح انسان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز طرح انتقال آب به از دریا به استان را طرحی مثبت و عاملی برای توسعه استان خواند./د101/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
درماه ربیع الاول انواع ذخایر و برکات و انوار مقدس الهی بر زمین نازل گردید.
0
0