۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۶۹۱۷۴۴
آیت الله رئیسی در بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر:

ظرفیت تولید برق در نیروگاه بوشهر به سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد

ظرفیت تولید برق در نیروگاه بوشهر به سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد
رئیس جمهور پس از بازدید از بخشهای مختلف نیروگاه اتمی بوشهر گفت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رییس جمهور پس از بازدید از بخشهای مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و فازهای در حال توسعه آن در جمع خبرنگاران گفت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

وی گفت: دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه ریزی های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته ای مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی است.

آیت الله رئیسی افزود: دانش هسته‌ای در آینده، توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم.

وی افزود: رشد و توسعه معنادار دانش هسته ای، ارتقای سطح سایر فناوری ها و فنون را به دنبال خواهد داشت.

رییس جمهور پس از بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر، گفت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر در نهایت ظرفیت اسمی خود درحال بهره برداری است و هزار مگاوات برق تولید میکند و این میزان، در فازهای توسعه ای آن، به سه برابر افزایش خواهد یافت و در عین حال، سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد که ظرفیت تولید برق کشور را به ده هزار مگاوات برساند.

تامین بخشی از آب بوشهر از طریق آب شیرین کن هسته ای هم یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که ما از این سازمان انتظار داریم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
فریبرز
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
انتظار ملت ایران از دولت سیزدهم پرداختن به اولویت ها و مصوبات سفرهای استانی است.
0
0