۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۶۹۱۷۹۱

نقشه و آخرین آمار واکسیناسیون در ایران و جهان

نقشه و آخرین آمار واکسیناسیون در ایران و جهان
بر اساس آخرین آمار به روز شده در رابطه با نرخ واکسیناسیون در کشورهای مختلف جهان، تعداد افراد واکسینه شده در ایران 61 نفر به ازای هر 100 شهروند است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین ، در حالی که واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا در ایران ادامه دارد آخرین آمار حاکی از آن است که به ازای هر 100 شهروند ایرانی 61 نفر واکسن کرونا زده اند.

آماری که وب سایت Our World in Data ارائه داده حاکی از آن است که بیش از 52 میلیون دوز واکسن کرونا در ایران توزیع شده است.

بیش از 15 میلیون و 600 هزار نفر معادل 18.6 درصد از جمعیت کل ایران هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده اند.

همچنین بر اساس گزارش سی ان ان از هر 100 ایرانی 61 نفر حداقل یک دوز واکسن را زده اند.

در سطح جهان نیز بیش از 6 میلیارد دوز واکسن کرونا توزیع شده است.  آمار دقیق تر از سوی وب سایت Our World in Data بیش از 6 میلیارد و 440 میلیون دوز اعلام شده است.

2 میلیارد و 730 میلیون نفر از ساکنان کره زمین به طور کامل واکسینه شده  اند. این عدد معادل حدودا 35 درصد از کل جمعیت جهان می شود.

نقشه زیر آخرین به روزرسانی وضعیت واکسیناسیون در جهان را نشان می دهد. هر چقدر رنگ پررنگ تر باشد وضعیت واکسیناسیون در آن بسیار بهتر است. هر چقدر هم کمرنگ تر وضعیت واکسیناسیون وخیم تر. بسیاری از کشورهای قاره آفریقا کمرنگ ترین رنگ را دارند بدان معنا که نرخ واکسیناسیون در این کشورها بسیار کم است. حتی در برخی کشورها نظیر چاد نرخ به ازای هر 100 شهروند زیر یک نفر است.

اما در مقابل کشورهای دیگری نظیر کانادا، چین، شیلی و ... بهترین وضعیت را دارند.

وضعیت واکسیناسیون در ایران و جهان (+نقشه به روز شده و آخرین آمار)

 

 

 

ارسال نظرات