۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۶۹۱۸۳۲

بیانیه مدیر حوزه های علمیه در محکومیت جنایت اخیر افغانستان

بیانیه مدیر حوزه های علمیه در محکومیت جنایت اخیر افغانستان
آیت الله اعرافی با صدور بیانیه ای جنایت اخیر در مسجد جامع شیعیان در ولایت قندوز را محکوم کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در خصوص جنایت در ولایت کندز افغانستان با انتشار بیانیه ای این مصیبت را به مردم مظلوم افغانستان تسلیت گفت و خواستار تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه مردم برای در جهت بهبود اوضاع افغانستان شد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
فاجعه غمبار و جانسوز شهادت و جراحت جمع کثیری از مردم شریف افغانستان در مسجد جامع شیعیان در ولایت قندوز مایه خشم حوزه‌های علمیه و مسلمانان و آزادگان ایران و جهان شد، این مصیبت جانکاه را به مردم شریف و نجیب و شجاع و مظلوم افغانستان و علما و بزرگان و حوزه های علمیه آن کشور سرافراز و مقاوم و بازماندگان محترم شهدای حادثه تسلیت گفته، مصرانه از مسؤولان آن کشور و مجامع بین المللی خواهان تحقیق پیرامون آن و شناسایی و مجازات عاملان و مسببان آن هستیم.

بی تردید در همه ویرانی های این کشور و دیگر کشورهای اسلامی مستکبران عالم و گروه های افراطی سهیم اند و حاکمان افغانستان باید پاسخگو و پیگیر باشند.

همه این مصائب و چالش های این کشور نشان دهنده ضرورت شکل گیری دولت فراگیر و با مشارکت همه مردم و اقوام و مذاهب و جریان های اصیل سیاسی و مبتنی بر آراء مردم و بازسازی جامع افغانستان براساس اسلام و عدالت و آزادی و پیشرفت است.

به روان پاک همه شهدای امت اسلام و محور مقاومت و شهدای این حادثه و رویدادهای تروریستی درود می فرستیم و سلامت آسیب دیدگان و عزت و سربلندی امت اسلامی و کشور افغانستان را از خداوند متعال خواستارم.
علی رضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

ارسال نظرات