۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۶۹۱۹۴۸
نماینده ولی فقیه در همدان:

کسی حق برخورد خشن با مردم را ندارد

کسی حق برخورد خشن با مردم را ندارد
همدان ـ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: چه در رابطه با پلیس و چه افرادی که به دست فروش، فراموش نکنیم اگر خلاف قانون هم صورت گرفته، کسی حق برخورد خشن با مردم را ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی با حضور در محل مدرسه شهدای علم و فناوری در منطقه مزدقینه همدان از نزدیک در روند اتفاقات صورت گرفته قرار گرفت و با دعوت از مسئولین مدرسه و مسئولان شهرداری بر لزوم عمل به قانون و حل و فصل مشکلات به صورت قانونی و به دور از حاشیه تاکید کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه روند قانونی این مسئله باید به صورت قاطع به مسئولان مدرسه اعلام شود، اظهار داشت: متأسفانه گاهی اوقات کارهای قانونی به درستی انجام نمی‌شود، چرا که به صورت قانونی مسائل مطرح و بیان نمی‌شود و به صرف بیان شفاهی بسنده می‌کنند و این کار مشکلاتی را در آینده ایجاد خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه در عرصه‌های دیگر نیز لازم است تا مسئولان و متولیان کار به صورت قاطع و روشن شرایط و ضوابط را مشخص کنند، مطرح کرد: قطعاً اگر از ابتدا به صورت قاطع و مشخص وضعیت این مدرسه مشخص شده بود، خود مسئولان مدرسه اقدام به جمع آوری آن می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه اگر طرف مقابل مجرم هم باشد، حق برخورد و رفتار خشن با او را نداریم، خاطر نشان کرد: فرضا اگر این کار کاملاً غیر قانونی هم باشد، انتظار بر این است که پلیس ساختمان به نحوی برخورد نکند که کار به درگیری منجر شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری به جد در نحوه برخورد با شهروندانی که گاهی قانون را رعایت نمی‌کنند باید تعمل کند، اظهار داشت: چه در رابطه با پلیس ساختمان و چه افرادی که به عنوان دست فروش مشغول فعالیت هستند، نباید فراموش کنیم حتی اگر خلاف قانون هم صورت گرفته، کسی حق برخورد خشن با مردم را ندارد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه به دنبال قضاوت یک طرفه و اینکه چه کسی در این ماجرا مقصر بوده نیستیم، گفت: این رفتار نه در شأن شهرداری است و نه در شأن جامعه فرهنگی چراکه درگیری به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

وی با تاکید بر اینکه همه باید به هم کمک کنیم تا کار به صورت قانونی پیش برود، مطرح کرد: همه ما شهروند این کشور و استان هستیم و به کوری چشم دشمن، در کنار هم این مسئله را حل خواهیم کرد و اجازه سو استفاده به دشمنان را نخواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به لزوم حمایت از دانش آموزان و ساکنین مناطق کم برخوردار، عنوان کرد: سوال اینجا است که با وجود این همه ساختمان در شهر آیا این دانش آموزان باید در اینجا و در این وضعیت تحصیل کنند؟ و لازم است مسئولان اقدام جدی در راستای حمایت از این دانش آموزان انجام دهند./د۱۰۱/

ارسال نظرات