۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۹۱۹۶۱
امام جمعه بندرعباس:

هرمزگان با وجود پتانسیل های فراوان وضعیت فقر بدی دارد

هرمزگان با وجود پتانسیل های فراوان وضعیت فقر بدی دارد
هرمزگان ـ حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: هرمزگان علیرغم ظرفیت‌های متعدد وضعیت فقر بدی دارد، تنها سه استان مطابق آمارهای رسمی وجود دارد که از هرمزگان بدتر هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار هرمزگان اظهار داشت: امیدواریم جابه‌جایی استانداران قدیم و جدید هرمزگان در ماه پر خیر ربیع‌الاول سرشار از برکت برای استان باشد.

وی افزود: ظرفیت‌های هرمزگان برکسی پوشیده نیست، بندرعباس یک شهر استراتژیک در سطح کشور مطرح است و رهبری نیز دو مرتبه بر اهمیت و جایگاه این شهر تاکید ویژه داشتند، از جمله ظرفیت‌های مهم استان وجود نیروی انسانی و اتحاد مثال زدنی مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: ظرفیت‌های دیگری از جمله بندر مهم شهید رجایی و بنگاه‌های اقتصادی مستقر در استان و وجود سواحل بکر و فوق‌العاده در استان هرمزگان وجود دارد، بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها نوید بخش آینده درخشان برای هرمزگان است.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان علیرغم ظرفیت‌های متعدد وضعیت فقر بدی دارد، تنها سه استان مطابق آمارهای رسمی وجود دارد که از هرمزگان بدتر هستند و در حوزه بیماری نیز این استان وضعیت بسیار بدی دارد و جوانان شرایط خوبی ندارند، در کنار هم قرار گرفتن فقر و بیکاری حقیقتی را هویدا می‌سازد که اگر از ظرفیت‌ها استفاده کنیم فقر و بیکاری در استان کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: در شرایطی هستیم که جوانان هرمزگانی کمترین بهره را از این ظرفیت‌ها می‌برند، بندرعباس شهر خلاق کشور در حوزه صنایع دستی معرفی شده و نیاز است این حوزه تقویت شود و در کنار سایر ظرفیت‌ها به کمک کاهش بیکاری برود.

وی ادامه داد: جوانان هرمزگانی می‌خواهند در سطوح بالای کشور سهم داشته باشند و خدمت رسانی کنند که متاسفانه در حال حاضر این شرایط مساعد نیست و امیدواریم در دوره جدید کادر سازی شود و از جوانان هرمزگانی در سطوح کشوری استفاده شود.

امام جمعه بندرعباس ضمن تقدیر از فریدون همتی استاندار سابق هرمزگان گفت: دکتر همتی توانست با روحیه خوب خود وفاق و همدلی در استان ایجاد کند و سعی کرد بنا بر کار و تلاش و خدمت بگذارد و درگیر مسائل دست و پا گیر سیاسی نشدیم و کار و تلاش دیده شد و از جانب مردم هرمزگان از ایشان تشکر می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان همچنین ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به استاندار جدید هرمزگان نیز تاکید کرد تمام توان استان از جمله نمایندگان مجلس، مدیران استان، روحانیون و نخبگان در کنار شما خواهد بود تا بتوانیم امور این استان را به خوبی به پیش ببرید./د۱۰۱/

ارسال نظرات