۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۶۹۲۲۶۸

تاثیر فعالیت‌های سایبری بر نتایج انتخابات عراق

تاثیر فعالیت‌های سایبری بر نتایج انتخابات عراق
یک تحلیلگر سیاسی عراق اظهار داشت، برخی کشورهای خارجی به دلیل شمارش الکترونیکی آراء از طریق فعالیت‌های سایبری بر نتایج انتخابات عراق تاثیر گذاشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد کریم الساعدی» تحلیلگر سیاسی عراق در گفتگوی ویژه با وبسایت المعلومه اظهار داشت، کشورهایی مانند آمریکا و متحدانش برای دستکاری در نتایج انتخابات پارلمانی عراق از طریق کنترل سایبری بر روند شمارش آرا به شکل الکترونیکی تلاش کرده‌اند.

این تحلیلگر عراقی افزود، شواهدی مبنی بر تغییر در آمار اعلام شده از سوی کمیساریای انتخابات وجود دارد و در این میان کسانی هستند که به دنبال تغییر قطب سیاسی عراق به نفع خود با توافق واشنگتن هستند تا نتیجه انتخابات را تغییر دهند.

وی تصریح کرد، این طرفها می‌خواهند دولتی را که به منافع آمریکا رسیدگی می‌کند در عراق روی کار بیاورند و شواهد نشان می‌دهد که نتایج انتخابات از طریق ماهواره تحت کنترل امریکا و متحدانش قرار دارد و نتایج رای گیری بعد از رسیدن به ماهواره و ارسال مجدد آن برای کمیساریا جهت تایید، تغییر کرد.

روز گذشته کمیساریای عالی انتخابات عراق نتیجه انتخابات این کشور پس از شمارش دستی آرا در پنج استان را اعلام کرد و تغییراتی در این باره نسبت به نتایج اولیه اعلام شده دیده می‌شود.

یک منبع آگاه گفت که بعد از بازشماری آرا توسط کمیساریای عالی انتخابات، کرسی‌های ائتلاف الفتح به 21 کرسی و کرسی‌های ائتلاف دولة القانون نیز به 40 کرسی رسیده است.

«احمد عبدالساده» نویسنده و روزنامه‌نگار عراقی نیز در توئیتی به راهکاری برای عبور از وضعیت کنونی و مسائل مربوط به نتایج انتخابات اشاره کرد.

در این توئیت آمده است: راه‌حل بحران نتایج انتخابات این است که آرا با حضور نمایندگان گروه‌های سیاسی به‌صورت دستی شمارش شود، چرا که امارات متحده عربی با دستکاری در سرورهای ماشین‌های رأی‌گیری، نتایج را به‌نفع گروه‌هایی سیاسی تغییر داده است که پروژه انحلال حشد شعبی را دنبال می‌کنند.

در بخش دیگری از این توئیت آمده است: بدون شک هر گروهی که با شمارش دستی آرا مخالفت کند، در تقلب صورت‌گرفته در انتخابات شریک است.

هیئت هماهنگی گروه های مقاومت عراق در واکنش به نتایج اولیه انتخابات پارلمانی این کشور، از «دستکاری در نتایج انتخابات» خبر داد. این نهاد با انتشار بیانیه ای تاکید کرد، با توجه به رخدادهای خطرناکی مانند دستکاری در نتایج انتخابات و بروز ادله های محکم مبنی بر ساختگی بودن آن، شکست و ناکارآمدی کمیساریای کنونی انتخابات مشخص است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات