۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۶۹۲۶۳۴

آغاز روند سیاسی برای دستیابی به توافق در چارچوب خواست ملت سوریه

آغاز روند سیاسی برای دستیابی به توافق در چارچوب خواست ملت سوریه
بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با فرستاده ویژه ولادمیر پوتین به سوریه آخرین تحولات سوریه و منطقه مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری رسمی سوریه سانا در گزارشی از این دیدار خبرداد: بشار اسد رئیس جمهور سوریه از الکساندر لاورنتییف فرستاده ویژه رئیس جمهور ولادمیر پوتین و سرگئی ویریشینین معاون وزیر امور خارجه به همراه هیئت همراه در دمشق استقبال کرد.

در این دیدار همکاری‌های مشترک بین دو کشور چه در زمینه مبارزه با تروریسم یا در بعد اقتصادی و تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرستاده ویژه پوتین هم در این دیدار تاکید کرد این سفر در چارچوب دستور العمل پوتین برای تقویت این همکاری و توسعه فعالیت در تمامی سطوح با سوریه انجام می‌شود.

این مقام روسی همچنین آمادگی دولت فدرال روسیه را برای همکاری در روند بازسازی و راه اندازی مجدد زیر ساخت‌های سوریه که در جریان جنگ علیه تروریسم تخریب شدند و نیز امضای قرارداد مشارکت‌های سرمایه گذاری با سوریه در بخش‌های انرژی و کشاورزی در راستای منافع دو کشور دوست اعلام کرد و این اقدام را در راستای تقویت اقتصاد روسیه دانست.

به گزارش سانا، در این دیدار آخرین تحولات میدانی در سوریه و آخرین اوضاع منطقه و جهان مورد بررسی قرار گرفت و در چارچوب آن رئیس جمهور اسد دراین زمینه تاکید کرد تحولات اخیر به ویژه خروج آمریکا از افغانستان بیانگر افول نقش ایالات متحده و متحدانش در منطقه است و این امر باعث می‌شود تا کشورهای منطقه و همجوار گام در راه تقویت امنیت و صلح برداشته و آینده منطقه را در چارچوب اراده ملت‌های خود و بدون دخالت خارجی رقم بزنند.

در این نشست همچنین موضوع نشست‌های کمیته بررسی قانون اساسی سوریه که از فردا کار خود را آغاز می‌کند، مطرح و بر ادامه پیشبرد روند سیاسی برای رسیدن به توافق در چارچوب خواست ملت سوریه و حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تاکید شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات