۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۹۲۷۳۴
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

جنایات آمریکا با هدف موجه سازی حضور نظامی در افغانستان صورت می گیرد

جنایات آمریکا با هدف موجه سازی حضور نظامی در افغانستان صورت می گیرد
عضو فقهای شورای نگهبان بر لزوم حفظ وحدت امت اسلامی در برابر توطئه‌های استکبار جهانی تاکید کرد و گفت: آمریکا و مزدوران آن در منطقه درصدد برهم زدن وحدت امت اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، عضو فقهای شواری نگهبان، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن محکومیت حوادث تروریستی و کشتار مردم افغانستان گفت: حادثه تروریستی در مقدس ترین مکان و عبادت دینی مسلمانان که سبب شهادت و مجروح شدن تعدادی از شیعیان افغانستان شد، سبب اندوه و تأثر بسیار است.

وی کشتار شیعیان در مسجد قندوز و قندهار افغانستان را جنایتی ضد ارزش های انسانی و مایه رنجش هر انسان آزاده ای با هر مذهب و آیینی دانست و افزود: نباید سازمان ها و نهادهای بین المللی در قبال این جنایت ها سکوت کنند و باید این نهادها، اعلام برائت و بیزاری از حوادث تروریستی داشته و برای برخورد با عاملان این گونه جنایت ها اقدامات مؤثر انجام دهند.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار کرد: همواره جوامع اسلامی در خط مقدم محکوم کردن، برگزاری تجمعات و راهپیمایی ها در اعلام برائت و بیزاری از این گونه حوادث تروریستی و کشتار مردم مظلوم مسلمان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ابراز داشت: این گونه جنایت ها و کشتارهای شیعیان با پشتیبانی های استکبار جهانی در جهت ناامن سازی کشور افغانستان صورت می گیرد تا اینکه به گمان خود، حضور نظامی آمریکا را در افغانستان موجه ساخته و این امر را سبب برقراری امنیت در این کشور جلوه دهند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی، گروهک داعش را برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی به وجود آورده، گفت: آمریکا و مزدوران آن در منطقه همچون گروهک داعش درصدد انشقاق و برهم زدن وحدت امت اسلامی هستند.

عضو فقهای شورای نگهبان حاکمان فعلی افغانستان را مسؤول برقراری امنیت در تمام مناطق این کشور دانست و افزود: باید حاکمان فعلی افغانستان پاسخگوی این گونه جنایت های تروریستی باشند و عاملان کشتار وحشیانه نمازگزاران در مناطق قندوز و قندهار را به سزای اعمال خود برسانند.

وی بر لزوم حفظ وحدت امت اسلامی در برابر توطئه های استکبار جهانی تأکید و ابراز کرد: جوامع اسلامی در سایه وحدت و همدلی در جهت محکوم کردن حوادث تروریستی و کشتار مردم مظلوم و مسلمانان در کشور افغانستان به پا خیزند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اظهار کرد: حوزه های علمیه و جامعه مدرسین این گونه حوادث تروریستی در کشور افغانستان را محکوم کرده و خواستار برخورد و محاکمه عاملان و آمران این گونه جنایت ها هستند.

ارسال نظرات