۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۹۲۷۳۶
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی:

تحریم و تحریف؛ حربه امروز دشمنان برای ضربه به نظام اسلامی است

تحریم و تحریف؛ حربه امروز دشمنان برای ضربه به نظام اسلامی است
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تا کید بر اینکه در شرایط جنگ نرم باید جهاد کبیر کنیم گفت: تحریم و تحریف حربه امروز دشمنان برای ضربه به نظام اسلامی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  امروز (دوشنبه) در یادواره شهدای طلاب و روحانی، اظهار کرد: اگر رسالت و دستورات دین برای این است که انسان مسیر خاک تا افلاک را بپیماید، مسیر تضمین‌شده‌تر برای رسیدن به این مقصد، شهادت است که خدا میزبانی شهدا را به عهده گرفته است.

وی با اشاره به اینکه جهاد و دفاع در دین خدا، وظیفه همیشگی و همگانی مومنان است و سرتاسر زندگی مومن را پر می‌کند، ابراز کرد: ممکن است شکل و جلوه‌های آن تغییر کند، اما اصل جهاد همواره ثابت است. گاهی جهاد در شکل نظامی و درگیری فیزیکی جلوه می‌کند. رزمندگان بر این باور بودند «سر می‌دهیم، جان می‌دهیم اما دین نمی‌دهیم» و همین موضوع بود که دفاع مقدس رنگ جان دادن و ایثار به خود گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم، شهدا زنده‌اند و نزد پروردگار روزی می‌خورند، تصریح کرد: شهید، عامل زنده ماندن جامعه است و حیات جامعه و سرپا بودن نظام به برکت حیات‌بخشی شهدا است. اگر شکل حمله دشمن عوض شد و رنگ و بوی دیگر به خود گرفت، از جنس عملیات فیزیکی نبود و از جنس جنگ نرم و شکستن ارکان اسلام و انقلاب بود، آنجا هم جای جهاد است. جایی که دشمن بخواهد اراده و سلطه خود را تحمیل کند، آنجا قرآن به ما می‌گوید زیر بار کدخدایی استکبار نروید.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط جنگ نرم باید جهاد کبیر کنیم، ادامه داد: این جهاد کبیر در وهله اول باید با تکیه بر وحی و قانون الهی و دوم با توکل و تکیه بر خدا باشد. وقتی دشمن اهل چنین حمله‌ای است ما باید اهل جهاد کبیر باشیم. کسی نمی‌تواند مومن باشد و زندگی او سرتاسر مبارزه نباشد؛ عزت جامعه دینی به مبارزه است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه، تهاجم و حمله جبهه باطل به جبهه حق را موضوع همیشگی بشریت خواند و گفت: خداوند نیز فرموده است: این سنت الهی است که همیشه جبهه حق با جبهه باطل درگیر باشد؛ این جنگ باید باشد تا انسان‌ها جوهر حقیقی خود را نشان دهند و جبهه حسینی خود را جدا کنند و مشخص شود چه کسی در ایمان خود ثابت قدم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی یادآور شد: برای دفع تجاوز و فتنه‌انگیزی، آنجا که دشمن با حربه تحریف و تحریم وارد می‌شود، کار سخت‌تر و برای روحانیت در جبهه جهاد وظیفه سنگین‌تر است و روحانیت باید از اسلام و انقلاب که ماهیت آن اسلامی است، دفاع کند. روحانیون هم در تهییج و ترغیب مردم به سوی جبهه‌ها هم در پشتیبانی از جبهه‌ها و هم در میدان رزم، تلاش فراوانی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز دو حمله متوجه انقلاب شده است، عنوان کرد: دشمن ناتوان و شکست خورده در میدان عملیات فیزیکی دیگر جرات تعرض نظامی ندارد. ما پهپاد او را می‌زنیم اما پهپاد ما بیش از یک ساعت بالای سر ناو آن‌ها حرکت می‌کند اما جرات تعرض ندارند؛ چراکه می‌دانند چه پاسخی دریافت می‌کنند. امروز دشمن از دو حربه تحریم و تحریف استفاده می‌کند و ما باید ببینیم در جهاد، ما در برابر کدام حمله قرار داریم.

وی حمله اقتصادی را از حربه‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی برشمرد و گفت: دشمن می‌گوید آنقدر به مردم گشنگی می‌دهیم و دست روی گلوی نظام می‌گذاریم تا تسلیم شوند، اما راهکار مبارزه، مقاومت اقتصادی و تکیه به توان داخلی است. ما در کشور فقیری زندگی نمی‌کنیم، بلکه ایراد ما این بود که آموزه‌های قرآن را فراموش کردیم؛ در حالی که راه مقابله با تحریم، مقاومت است که از پیامبر اعظم (ص) در شعب ابی‌طالب آموختیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به اینکه در خطر تحریف، روحانیت و حوزه‌های علمیه تکلیف بیشتری دارند، بیان کرد: خطر بزرگ‌تر خطر تحریف است که می‌خواهد سنگرنشینان انقلاب را در مقابل انقلاب قرار دهد. در صدر اسلام مشرکان هرچه حمله کردند، نتوانستند عزت اسلام را بشکنند، اما وقتی برخی مسلمانان دچار لغزش شدند و حسین (ع) را به شهادت رسانند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی یادآور شد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود، ماموریتی به جوانان دادند که آن جهاد تبیین است. جوانان ما باید در بسیج و صحنه‌های مختلف جهاد، تبیین را خوب انجام دهند و باید روحانیت محتوای خوب در اختیار آن‌ها قرار دهد. امروز به جهاد تبیین نیاز داریم؛ مهمات این عملیات با روحانیون است و باید تهیه سرفصل‌های آن را به دست بگیرند.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد دین را علیه دین به کار گیرد، اظهار کرد: معتقدیم اگر کسی در دین بصیرت یابد در سایر موارد بصیرت می‌یابد؛ چرا که دین سرچشمه بصیرت است. روحانیون در نهضت تبیین وضع آشفته و شکست‌خورده دشمن را بیان کنند تا نشاط و امید به جامعه تزریق شود؛ چرا که دشمنان به این نتیجه رسیدند که قدرت گرفتن انقلاب مرگ تدریجی آمریکا را به دنبال دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه، زمینه‌سازی نهضت ظهور را از رسالت‌های جامعه روحانیت خواند و افزود: در کنار علائم ظهور، دنبال شرایط ظهور باشیم که تولی و تبری از شرایط مهم آن است. تبیین گفتمان مقاومت تنها راه زنده ماندن و عزت مقاومت است. تغییر ذائقه فرهنگی مردم، انحراف فکری و علمی، انحراف در میدان عمل و استقامت نداشتن از اهداف دشمن است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در ادامه این آیین، اظهار کرد: در استان زنجان ۳۹ نفر شهید روحانی داریم که تعداد این قشر نسبت به جمعیت، بیشترین آمار شهدا را به خود اختصاص داده است. تا چند روز آینده برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان را در پیش‌رو داریم و کمیته شهدای روحانی این یادواره را برای گرامی‌داشت مقام شهدا تدارک دیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بیگدلی، به اثرگذاری فعالیت روحانیون در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی اشاره کرد و گفت: روحانیون در میدان جهاد و مبارزه، دوران دفاع مقدس و انقلاب، در میدان دفاع از حریم و حرم، در میدان مبارزه با کرونا، بصیرت‌افزایی و قرارگاه معنویت و سلامت پیشرو بودند.

وی به تشکیل کمیته شهدای طلاب و روحانی در راستای کنگره ۳۵۳۵ شهید استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۳ یادواره شهدا مختص روحانیون در شهرستان‌های مختلف برگزار شده است و از محضر علما و بزرگان بهره برده‌ایم. چهار جلد کتاب برای کنگره تدوین شده که امروز رونمایی می‌شود. چهار مستند از روحانیون شهید آماده شده و از شبکه‌های استانی و سراسری صدا و سیما به روی آنتن می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بیگدلی با اشاره به تهیه جهیزیه برای نوعروسان و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، ادامه داد: مصاحبه با روحانیون رزمنده انجام و بیش از ۲۰۰۰ سند از روحانیون شهید و ایثارگر جمع‌آوری و در اختیار کنگره قرار گرفته است. همچنین بیش از ۱۰ هزار نشست‌ بصیرتی به ویژه در بحث انتخابات انجام شد که خروجی آن مشارکت بالای زنجانی‌ها در این دوره از انتخابات بود.

ارسال نظرات