۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۹۲۷۴۴
امام جمعه شیراز:

بانوان در برهه‌هایی از انقلاب از آقایان جلوتر بوده‌اند

بانوان در برهه‌هایی از انقلاب از آقایان جلوتر بوده‌اند
فارس ـ حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه کار و تلاش را در جامعه باید فرهنگ کنیم، گفت: بانوان ما در برهه‌هایی از تاریخ ۴۰ ساله انقلاب از آقایان جلوتر بوده‌اند

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام امروز در دیدار با انسیه خزعلی، معاون امور خانواده و زنان رئیس‌جمهور اظهار داشت: برای ایجاد تحولات عمیق فرهنگی و اجتماعی 40 سال زمان زیادی نیست در عین حال متاسفانه دشمنان اینگونه القا می‌کنند که در این ایام کار عمیق و ماندگاری انجام نداده‌ایم.

وی با بیان اینکه اگر حقایق را به درستی بنگریم، درمی‌یابیم که اتفاقا کار بزرگی انجام می‌دهیم و نباید دچار یک عجله‌ای در نتیجه‌گیری شویم گفت: عجله در نتیجه‌گیری سبب ناامیدی برای فرزندانمان می‌شود و ما باید در یک زمان معقول و متعارفی به این نتایج برسیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه نباید ما بایستیم و انتظار داشته باشیم که بدون تلاش و کوشش به جایی برسیم که مسلما نخواهیم رسید، افزود: پس هرچه تلاش کنیم به همان اندازه نتیجه می‌گیریم و بیش از ظرفیت‌مان نباید در جامعه توقع ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه کار و تلاش را در جامعه باید فرهنگ کنیم، بیان کرد: بانوان ما در برهه‌هایی از تاریخ 40 ساله انقلاب از آقایان جلوتر بوده‌اند؛ یک کاری که زمین مانده است، وقتی می‌گوییم بانوان اقدام کنند کار راه می.افتد و در ادامه آقایان نیز حرکت را انجام می‌دهند. این جوشش و حرکت در بین بانوان امروز چشم‌گیر است و از این فرصت الهی باید به نفع آن اهدافی که می‌خواهیم داشته باشیم استفاده کنیم.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: ما باید این تلاش را که ظرفیتش امروز در جامعه بانوان زیاد است به پیش بریم و رواج دهیم و تکثیر کنیم تا به یک الگو دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح خانواده متعالی ‌که ذیل راهبردهای نقشه مهندسی فرهنگی استان تعریف شده است، افزود: امید داریم با حضور دولت آقای رییسی و حضور حضرتعالی در معاونت امور زنان و خانواده این مسیر تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه مسلما اگر بخواهیم به اهداف عالی برسیم مسیر حرکت ما را تعصب‌ها و مانع‌تراشی‌ها برای تفکر جدید کند خواهد کرد، گفت: باید سلیقه‌های دیگری را بپذیریم ولو اینکه فهم او را از آیه و حدیث، از سیره پیامبر و اهل بیت قبول نداشته باشیم اما اگر مجال تفکر را بر او ببندیم خودمان نیز در جای خود خواهیم ایستاد.

امام جمعه شیراز گفت: امروز بسیاری از صاحب نظران و متخصصان فرهنگی با نگاه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و علمی که دارند، معتقدند وضعیت فرهنگی مناسبی بر برخی بخش‌های جامعه ما حاکم نیست. همین افراد علیرغم تفاوت نگاه‌هایشان، راه حل‌های مشترکی برای حل مسائل دارند. چرا از این وجوه اشتراکی استفاده نکنیم؟

وی تصریح کدد: اگر هم‌افزایی ایجاد کنیم توان این کار را داریم و شیراز یکی از شهرهایی است که به جاهای دیگر الگو می‌دهد و بالاخره نقش‌آفرینی شیراز در این جهات فرهنگی مربوط به استان فارس نیست و حداقل مربوط به ایران و بلکه فراتر از ایران تاثیر می‌گذارد و باید در این مسیر کار و تلاش کنیم./د101/

ارسال نظرات