۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۹۲۸۱۰

کارشناسان خواستار بازگشت محدودیت های کرونایی در انگلیس شدند

کارشناسان خواستار بازگشت محدودیت های کرونایی در انگلیس شدند
موارد ابتلا به کرونا و مرگ‌ها در اثر ابتلا به این بیماری در انگلیس به شدت افزایش پیدا کرده به گونه‌ای که دانشمندان و کارشناسان از دولت مقابله سختگیرانه و شدیدتر با این بحران را درخواست کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا ، روزنامه اتریشی "استاندارد" در گزارشی نوشت: در انگلیس موارد ابتلا به کرونا و مرگ ها در اثر این بیماری به طرز چشمگیری افزایش یافته است. دانشمندان و کارشناسان مختلف در این کشور خواستار جدیت بیشتر دولت در مقابله با کرونا هستند.

در انگلیس دانشمندان از دولت بوریس جانسون درخواست کرده‌اند که اقدامات متقابل قدرتمندانه‌تری را در مهار این بحران در پیش گیرد.

پروفسور "مارتین مک کی"، از اساتید دانشگاه لندن در این باره گفته است: با توجه به میزان بالای ابتلاهای جدید که به بیش از 40 هزار نفر در روز رسیده است و همچنین افزایش مداوم بستری ها و مرگ و میرها بر اثر ابتلا به این بیماری طرح B باید فورا فعال شود. به گفته وی اقداماتی مانند استفاده اجباری از ماسک، کنترل گواهی های واکسیناسیون و بازگشت مجدد به کار از خانه ضرورت دارد.

پروفسور "استفان مارسینیاک"، از اساتید دانشگاه کمبریج هم بر این عقیده است که این کشور چندین ماه سخت و دشوار را در پیش روی خود دارد.

در واقع آمارها در تمام انگلیس در مسیر غلطی قرار دارد. نرخ مبتلایان روزانه به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته در روز یکشنبه به 411 افزایش پیدا کرد و به صورت میانگین روزانه حدود 122 مورد مرگ در اثر ابتلا به کرونا در این کشور ثبت می شود. در اسکاتلند هم مرگ و میرها در حال حاضر 30 درصد بیشتر از میزان مرگ و میرها در بین سال های 2015 و 2019 است. در بخش های مراقبت های ویژه انگلیس بیماران کرونایی حدود 15 درصد تخت ها را اشغال کرده‌اند. در اسپانیا هم که به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته بود میزان تخت های اشغالی توسط این بیماران حدود 5 درصد است.

بر اساس اطلاعات اداره آمار انگلیس ONS در هفته اول اکابر حدود یک میلیون انگلیسی به این بیماری مبتلا شدند که بالاترین میزان ابتلا از ژانویه بوده است.

در تابستان انگلیس با تکیه بر آمار بالای واکسیناسیون تقریبا همه محدودیت های کرونایی در این کشور را لغو کرد و بعد از آن هم مناطق "اسکاتلند"، "ولز" و "ایرلند شمالی" این روند را دنبال کردند. البته همچنان کارشناسان و مقامات توصیه می کردند که در اتاق های بسته و اتوبوس ها و قطارها از ماسک استفاده شود. علاوه بر آن انگلیسی ها به رعایت فاصله مناسب تشویق می شدند.

اما در عمل در بسیاری از رستوران ها، متروها و موزه ها انگار که "کووید 19" هرگز وجود نداشته است و در هیچ کجا ماسک و رعایت فاصله گذاری انجام نمی شد.

بیشتر بخوانید
  • اختلالات زنجیره عرضه تا 1 سال دیگر دامنگیر اقتصاد انگلیس خواهد بود

در مدارسی هم که استفاده از ماسک اصلا وجود نداشت بسیاری کلاس ها به دلیل افزایش موارد ابتلا تعطیل شد.

البته انگلیس از نظر واکسیناسیون کودکان و نوجوانان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار عقب است و در بین افراد 12 تا 15 سال 14 درصد اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و در اسکاتلند هم تعداد واکسینه شده ها در این سن 44 درصد است.

بر اساس اطلاعات رسمی در انگلیس در عرض 24 ساعت 49156 نفر به کرونا مبتلا شده و 45 نفر دیگر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب در این کشور اروپایی از ابتدای بحران کرونا تا به حال 8497868 نفر به کرونا مبتلا شده و 138629 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات