۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۹۲۸۶۶
امام جمعه شهرستان دالاهو:

داعش فرزند ناخلف تفرقه است / هفته وحدت یادآور مشترکات مذاهب اسلامی است

داعش فرزند ناخلف تفرقه است / هفته وحدت یادآور مشترکات مذاهب اسلامی است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام سالاری گفت: هر عقل سلیمی می داند که داعش دست پرورده چه کسانی و چه کشورهایی است، داعش را باید فرزند ناخلف تفرقه و فتنه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی امروز در جمع تعدادی از روحانیون و فعالان فرهنگی این شهرستان که به مناسبت هفته وحدت برگزار گردید، اظهار داشت: هفته وحدت یادآور مشترکات دینی بین مذاهب اسلامی است.

امام جمعه شهرستان دالاهو ادامه داد: معضل جهان اسلام اکنون فقر، بیکاری و... نیست، مشکل مسلمین توطئه های دشمنان در بحث وحدت است، دشمنانی که دست به هر کاری می زنند تا مسلمانان نتوانند به آرامش واقعی برسند.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: سالیان متمادی است که جهان اسلام از نبود بصیرت و خرد جمعی برخی از سران اسلامی زخم تفرقه بر بدن و  کالبد خود دارد، زخمی که نتیجه و معلول آن شاید خود ما باشیم.

حجت الاسلام ساداتی در ادامه سخنان خود به تلاش های دشمنان به ویژه صهیونیسم جهانی برای از بین بردن وحدت در جهان اسلام اشاره کرد و افزود: بهترین، کم هزینه ترین و کوتاه ترین راه برای غارت ثروت کشورهای مسلمان، از بین بردن وحدت و انسجام بین آنان است و دشمن این پروژه شیطانی را به خوبی اجرا کرده است، تا جایی که ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا رسما و به صورت مستقیم عربستان سعودی را «گاو شیرده» خود می داند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: اما در مقابل این فتنه انگیزی ها، شاهد شکل گرفتن جبهه مقاومت در منطقه به رهبری انقلاب اسلامی هستیم، جبهه ای که هژمونی مستکبرین و فتنه گران را عملا برهم زده است، روزگاری اسرائیلی ها شعار «از نیل تا فرات» سر می دادند، ولی اکنون از ترس جبهه مقاومت و جهان اسلام در پشت دیوارهای بتنی شهرهایشان خود را پنهان  کرده اند.

امام جمعه شهرستان دالاهو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت های داعش در افغانستان گفت: هر عقل سلیمی می داند که داعش دست پرورده چه کسانی و چه کشورهایی است، داعش را باید فرزند ناخلف تفرقه و فتنه دانست.

وی افزود: داعشیون با حمایت های مالی و تسلیحاتی آمریکایی ها، صهیونیست ها و برخی از کشورهای به ظاهر مسلمان به دنبال تغییر چهره اسلام ناب محمدی (ص) هستند.

امام جمعه شهرستان دالاهو بیان داشت: تضعیف و شکست امت اسلام زمانی برای دشمنان محقق خواهد شد که جنگ و ستیز در بین برادران دینی همچنان تداوم داشته باشد، وضعیتی که اکنون در بین دولت های اسلامی به خوبی می بینیم.

حجت الاسلام ساداتی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم در هفته ای که در آن به سر می بریم شاهد افزایش بصیرت و خِرد سران کشورهای اسلامی باشیم و امت اسلام به یک اجماع کلی برای آینده جهان اسلام برسند./1400/پ210/

ارسال نظرات