۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۶۹۳۰۰۶

هزاران مهاجر در مرزهای آمریکا بازداشت شدند

هزاران مهاجر در مرزهای آمریکا بازداشت شدند
گزارش رسانه‌های آمریکایی از افزایش بازداشت‌های مرزی ایالات متحده پس از روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، داده‌های جدید نشان می‌دهد که با روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، شمار بازداشتی‌ها در مرزهای جنوبی این کشور افزایش یافته و با رسیدن به حد نصاب جدید، بیش از ۱.۷ میلیون مهاجر از سوی نیروهای مرزبانی آمریکا دستگیر شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» بر اساس داده‌های روزنامه واشنگتن پست، در ماه‌های پس از روی کار آمدن رئیس جمهور آمریکا، میزان بازداشت‌های مرزی افزایش چشمگیری یافت و اوج بازداشت‌ها در ماه‌های جولای و آگوست بود.

بر اساس این گزارش، بایدن با وعده تغییر سیاست‌های مهاجرتی و متوقف ساختن سریع دیوار مرزی سفارش «دونالد ترامپ»  رئیس جمهور سابق آمریکا در امتداد مرز مکزیک به محدودیت‌های اعمال شده برای ادعاهای پناهندگان پایان داد و تعداد کسانی که می‌توانند اسکان داده شوند، وارد میدان شد.

بایدن «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور را موظف کرد تا علل اصلی مهاجرت از آمریکای لاتین، به ویژه از منطقه معروف به مثلث شمالی - السالوادور، گواتمالا و هندوراس را بررسی کند، اما به نظر می‌رسد این تلاش به نتایج ملموس کمی منجر شده است.

به نوشته واشنگتن پست، در سال گذشته بیش از ۶۰۸۰۰۰ تبعه مکزیکی توسط مرزبانی آمریکا بازداشت شدند.این امر باعث شده که  دولت بایدن در شرایطی که با مکزیک همکاری می‌کند تا قوانین مهاجرتی را علیه سایر کشورهای آمریکای لاتین که شهروندان آنها از مکزیک به عنوان یک نقطه ترانزیت برای ورود به ایالات متحده استفاده می‌کنند را در موقعی ناخوشایند قرار دهد.

 

چندی قبل ۱۴ سرباز مکزیکی پس ازعبور از منطقه «ال پاسو»، در تگزاس چندین ساعت توسط ماموران گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا بازداشت شدند. آمریکا مدعی شدهکه خودروی این سربازان مکزیکی وارد خاک ایالات متحده شدند. مرز ایالات متحده و مکزیک اخیراً به دلیل هجوم گسترده مهاجران هائیتی که در آن قسمت از مرز به ایالات متحده منتقل شده‌اند با اخلال مواجه شده است.  

«دانیل فوت» نماینده ویژه آمریکا در امور‌ هائیتی،  چندی قبل در اعتراض به سیاست دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در قبال‌ هائیتی به ویژه اخراج دسته جمعی پناهجویان‌ هائیتی از خاک ایالات‌متحده، از مقام خود کناره‌گیری کرد. این پناهجویان با پای پیاده از «رودخانه ریو گرانده» در مرز مکزیک عبور و به ایالت تگزاس وارد شده‌اند. حدود ۱۳ هزار پناهجو زیر پلی در نزدیکی دل ریو در تگزاس تجمع کرده‌اند.

هائیتی در ماه اوت شاهد یک زلزله مرگبار بود که در آن هزاران نفر کشته و زخمی شدند. متعاقب آن  شمار زیادی از مردم این کشور از راه مکزیک به سوی تگزاس حرکت کردند اما دولت آمریکا از پذیرش آنها خودداری کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
ارسال نظرات