۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۸
کد خبر: ۶۹۳۰۸۱
امام جمعه دامغان:

پست‌ها و مقام‌ها ماندگار نیست/ آیین‌های تودیع و معارفه عبرت آموز است

پست‌ها و مقام‌ها ماندگار نیست/ آیین‌های تودیع و معارفه عبرت آموز است
سمنان - امام جمعه دامغان آیین‌های تودیع و معارفه را عبرت آموز دانست و گفت: دل بستن به پست‌ها و مسئولیت‌ها بامدیریت اسلامی و خدمت به مردم در تضاد است.
به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در آیین تکریم و معارفه شهرداران پیشین و جدید این شهر که با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در تالار منوچهری دامغانی مجتمع فرهنگی‌هنری شهید شاهچراغی برگزار شد، اظهارداشت: آیین‌های تودیع و معارفه در واقعه عبرت‌آموز هستند، تا همه ما بدانیم حتی اگر در پست و جایگاهی با تمام تلاش خدمت‌گزار بوده و کارنامه شایسته‌ای بر جای گذاریم، مقام‌ها و مسئولیت‌ها ماندگار نیستند و آنچه مهم است انجام مسؤولیت به‌نحو احسن است.

امام‌جمعه دامغان با بیان این‌که اگر کسی بتواند پس‌از پایان دوران مسئولیت برای خداوند پاسخ درخور و قابل‌توجه داشته باشد، بدین معناست که کار خود را به‌درستی انجام داده‌است، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه چهل و دوم نهج‌البلاغه دو نگرانی را نسبت‌به انسان‌هایی که مسئولیتی را برعهده دارند بیان فرموده است، نخست این‌که انسان براساس هوا و هوس و امیال شخصی کار کند و دوم این‌که آرزو‌های طولانی داشته باشد و گمان کند این مسئولیت‌ها دائمی هستند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان اضافه کرد: فلسفه این نگرانی آن است که اگر انسان بخواهد بدون توجه به قوانین و ضوابط شرعی و قانونی، تنها براساس هوا و هوس و میل و سلیقه خود کار کند، حرکت او از مسیر حق منحرف می‌شود و دوم آنکه تصور این‌که این مسئولیت همیشه برای اوست انسان را از آخرت و سرنوشت اعمالش غافل می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان در ادامه با قدردانی از تلاش‌های صادقانه و شبانه‌روزی مهندس مسلم نصرتی درطول نه سال تصدی شهرداری دامغان، گفت: رضایت عمومی مردم از عملکرد شهردار محترم سابق نشان از توفیق ایشان در مسیر خدمت دارد، به شهردار جدید نیز خیرمقدم عرض می‌نمایم و امیدواریم ایشان با کوشش در مسیر خدمت به مردم و آبادانی شهر راه موفق گذشته را ادامه داده و با استفاده از تجربیات دیگران کارنامه درخشانی را از خود برجای گذارد.

امام‌جمعه دامغان با تأکید بر این مهم که هر یک از ما در پس از پذیرش مسئولیت جدید باید نقاط قوت گذشته را تقویت کند و نقاط ضعف احتمالی را برطرف نماید، تصریح کرد: یکی از نکات مهمی که شهردار جدید دامغان باید بدان توجه کند توازن در خدمت‌رسانی به مناطق محروم و برخوردار شهر است، مسئله‌ای که در گذشته بدان توجه شده است و گام‌های خوبی در این راه برداشته شده که باید باسرعت بیشتر ادامه یابد.

وی توجه به فرهنگ را بخش مهمی از مسؤولیت شهرداران دانست و با تأکید بر ضرورت نگاه محله محور و استفاده از ظرفیت مردمی مساجد و محلات برای حل مشکلات مردم، خاطرنشان کرد: تعامل صحیح با مردم، شورا و مسؤولان یک ضرورت برای موفقیت شهردار جدید و مجموعه شهرداری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اعلام بدهی قریب به ۲۰ میلیارد تومانی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری دامغان یادآور شد: هرچند این مساله احتمالاً ناشی از کمبود اعتبارات و بودجه‌ها در دستگاه‌های اجرایی بوده، این نکته بسیار مهم است که مدیران و مسؤولان دستگاه‌ها نگاهشان به مطالبات شهرداری نگاه حق‌الناس باشد، زیرا جایگاه مطالبات شهرداری به‌واقع جایگاه مطالبات مردم از دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف است. /۹۷۷/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات