۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۶۹۳۰۹۲

پشیرفت 80 درصدی فاز۱۴ پارس جنوبی

پشیرفت 80 درصدی فاز۱۴ پارس جنوبی
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر تکمیل فاز‌های ۱۳، ۱۴ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی برای دستیابی به حداکثر تولید گاز گفت: عمل به تعهدات در تأمین گاز در فصل سرد مورد توجه ویژه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا،  محسن خجسته مهر شامگاه پنجشنبه در بررسی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از فازها و پالایشگاه‌های مستقر در پارس جنوبی در عسلویه استان بوشهر، جایگاه این منطقه صنعتی و تولیدی در کشور را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: منطقه پارس جنوبی نقش مهم تأثیرگذاری در اقتصاد، گاز، اشتغال، تولید و صادرات دارد.

وی باتأکید بر توجه به توسعه متوازن و پایدار استان بوشهر همگام با توسعه صنعت نفت و گاز افزود: همگان با توسعه صنعت نفت و گاز در استان بوشهر باید زیرساخت‌های لازم در توسعه استان بوشهر فراهم شود.

معاون وزیر نفت توجه به مسئولیت‌های اجتماعی در صنعت نفت و گاز را یک ضرورت دانست و بیان کرد: متناسب با توسعه صنعتی باید توسعه فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا از مسئولیت‌های اجتماعی نباید غافل شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اجرا طرح‌های مهم در منطقه پارس جنوبی تصریح کرد: در سفر اعضا کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی راهکارهای لازم برای تسریع در تکمیل فازهای 13، 14 و 22 تا 24 پارس جنوبی مورد بررسی قرار می‌گیرد و اکنون این فاز‌ها مراحل پایانی و تکمیلی را سپری می‌کنند.

خجسته مهر دستیابی به حداکثر تولید گاز از منطقه صنعتی پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و گفت: عمل به تعهدات در تأمین گاز در فصل سرد مورد توجه ویژه قرار دارد که  امید می‌رود این مهم محقق شود.

فاز14 پارس جنوبی دارای 80درصد پیشرفت است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز روند اجرا طرح‌ها در پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و افزود: فاز 14 پارس جنوبی که با توان متخصصان داخلی طراحی و اجرا می‌شود دارای 80 درصد پیشرفت است که این پروژه از افتخارات متخصصان ایرانی است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه همه امور را رصد و بررسی می‌کند خاطر نشان کرد: بازدید از طرح‌های نفت و گاز و آشنایی با فعالیت صنعتگران می‌تواند در عرصه قانون‌گذاری و حمایت قانونی از آنان تأثیرگذار باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه زندگی همه مردم ایران در مصرف گاز به پارس جنوبی وابسته است گفت: امید می‌رود این بازدیدها در سیاستگذاری‌های حوزه کلان بودجه کشور و نوع نگاه به نفت تأثیرگذار باشد.

وی افزود: امیدواریم این بازدید‌های میدانی در اصلاح ساختار بودجه در نگاه به نفت مورد توجه قرار بگیرد، می‌خواهیم همه چیز شفاف باشد و از درآمد‌های آن برای توسعه زیرساخت‌ها بیشتر استفاده کرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات