۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۹۳۱۴۲
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

عدالت محوری و مبارزه با فساد فلسفه وجودی انقلاب اسلامی است

عدالت محوری و مبارزه با فساد فلسفه وجودی انقلاب اسلامی است
امام جمعه موقت تهران عدالت و مبارزه با فساد را فلسفه وجودی انقلاب دانست و گفت: باید جلوی بروز فساد در قوه مجریه گرفته و قوانین فساد زا در مجلس اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت گفت: وحدت میان امت اسلامی یک راهبرد و مبنای اساسی شریعت اسلام است، از این رو باید امت اسلامی مشکلات خود را به صورت داخلی حل و فصل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری بر ضرورت حفظ وحدت اسلامی جوامع اسلامی تأکید و ابراز داشت: زمانی که دشمنان به دنبال استحاله و اختلاف میان امت اسلامی هستند، دلیل توجه قرآن کریم و دستورات دین اسلام به وحدت امت اسلامی مشخص خواهد شد.

وحدت اسلامی در سایه رعایت تقوای الهی به وجود خواهد آمد

وی با بیان اینکه وحدت اسلامی در سایه رعایت تقوای الهی به وجود خواهد آمد، افزود: توجه سلایق شخصی، گروهی و قومی بزرگترین خطر برای وحدت امت اسلامی است، همچنین جریان نفاق و نفوذ به نمایندگی جریان کفر درصدد ایجاد شکاف و از بین بردن اتحاد جوامع اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه جلوگیری از نفوذ جریان نفاق در میان امت اسلامی در سایه بصیرت و آگاهی مومنان ایجاد خواهد شد، گفت: نظام اسلامی ایران از آغاز تاسیس تاکنون وحدت درونی امت اسلامی را در دستور کار خود قرار داده و بر اساس رهنمودهای امامین انقلاب همواره حامی همبستگی و حفظ جوامع اسلامی بوده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در دین اسلام مسجد و نماز جمعه به عنوان مرکز وحدت اسلامی قرار داده شده، افزود: نخستین مسجد در ماه ربیع الاول بنا شد و پیامبر اکرم(ص) نخستین نماز جمعه در تاریخ اسلام را در این ماه برپا کرد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه به علت اوج گیری بیماری کرونا با محدویت ها در برگزاری مراسمات مذهبی نماز جمعه در تهران و سایر شهرستان ها مواجه بودیم، گفت: نیروهای مذهبی و نماز جمعه‌های سراسر کشور بیشترین همکاری را با ستاد ملی کرونا داشتند.

وی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه کرونا آسیب های اقتصادی به مردم وارد کرده و جان بسیاری از هموطنان ما را گرفته، ابراز کرد: در این شرایط شاهد تحریم های دارویی آمریکا و از سوی دیگر شاهد کم تدبیری های مسؤولان و جنگ تبلیغاتی رسانه‌ای بیگانه علیه ایران بودیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم ایران در برابر دشمنان با صبر و شکیبایی بر خورد کردند، گفت: در ایام شیوع کرونا، شاهد رزمایش کمک های مومنانه و مواسات، حضور جهادی بسیجیان و دانشجوبان در کنار کادر درمان بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مجموعه حوادث اخیر شکست استکبار جهانی و آمریکا را در منطقه رقم زد افزود: آمریکای جنایتکار با ترور شهید سلیمانی و شکست در عین الاسد، چاره ای جز خروج از کشور عراق نداشت.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اظهار کرد: حزب‌الله لبنان در نبرد ۱۲ روزه با رژیم صهیونیستی به پیروزی رسید و ناتوی عربی هفت سال است که به کشور یمن هجمه کرده، اما مقاومت مردم یمن را در پی داشته و به زودی شاهد آزادی یمن خواهیم بود.

مثلث شوم عبری، غربی و عربی همچنان در منطقه فعالیت دارند

وی آخرین شکست زنجیره ای استکبار جهانی در منطقه را فرار آمریکایی‌ها از افغانستان توصیف کرد و افزود: مثلث شوم عبری، غربی و عربی همچنان در منطقه فعالیت دارند و شاهد تحرکات صهیونیست ها در کشورهای همسایه و همچنین حملات کشتار شیعیان در افغانستان هستیم.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: آمریکا با دروغ بزرگ ایجاد خاورمیانه برای ایجاد خاورمیانه بزرگ وارد منطقه شد و اکنون با بدهی ۸۰ میلیارد دلاری از منطقه خارج شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث داخلی ۲۰ ماه اخیر کشور پرداخت و گفت: تشکیل مجلس انقلابی، طرح تحول در قوه قضاییه با ریاست جدید و تشکیل دولت انقلابی و مردمی از مهمترین اتفاقات داخلی این دوران است.

حضور سران قوا میان اقشار مختلف مردم بسیار مطلوب است

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری حضور سران قوا میان اقشار مختلف مردم را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: وجود فاصله میان مردم و مسؤولان بسیار نامطلوب بوده و همچنین ناخرسندی جامعه را در بر خواهد داشت.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه نظام اداری کشور نیازمند تحول اساسی است، گفت: باید نیروهای متعهد کارآمد امور اداری کشور را برعهده بگیرند و نیز شاهد حفظ عزت مراجعه‌کنندگان نیز در ادارات باشیم.

وی عدالت محوری و مبارزه با فساد را فلسفه وجودی انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: باید جلوی فرایند بروز فساد اقتصادی در قوه مجریه گرفته شود و همچنین قوانین فساد زا در مجلس شورای اسلامی اصلاح شود و قوه قضاییه نیز با قوت و عادلانه با جرایم و مفاسد اقتصادی برخورد قاطع انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری بر ضرورت هم‌افزایی و وحدت سران قوا تأکید کرد و گفت: باید سران قوا  برنامه جامعی برای مهار گرانی کالاهای اساسی و بهبود معیشت مردم تدوین و اجرایی کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
انشا…خداوند متعال به مقام معظم رهبری(مدظله العالی)و حضرت حجت السلام والمسلمین حاج آقای اژه ای طول عمر پربرکت عنایت فرمایند که وجود مبارک این دوبزرگوار سد محکمی دربرابر گرگ های بسیاری است، که آماده بوده و هستن که مردم را دریده و به استخوانهایشان هم رحم نکنن.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
انشا…خداوند متعال به مقام معظم رهبری(مدظله العالی)و حضرت حجت السلام والمسلمین حاج آقای اژه ای طول عمر پربرکت عنایت فرمایند که وجود مبارک این دوبزرگوار سد محکمی دربرابر گرگ های بسیاری است، که آماده بوده و هستن که مردم را دریده و به استخوانهایشان هم رحم نکنن.
1
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵
برای شروع دوباره ی نماز جمعه بعد از 20 ماه :
اندک اندک جمع مستان می رسند __
هر یک از آنان به یک دنیا بسند __ اندک اندک می پرستان می رسند __
عاشقان حق و هر یک صد کسند __ دلنوازان ناز نازان در رهند __ هر کدام رخشان تر از شید و مهند __ گلعذاران از گلستان می رسند __ قلب ها و چهره شان عاقل پسند __
1
0