۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۹۳۱۶۴

ابقاء ایران در شورای بین‌المللی هیدروگرافی

ابقاء ایران در شورای بین‌المللی هیدروگرافی
مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردى از ابقاء ایران به عنوان عضو اصلی شورای بین‌المللی هیدروگرافی تا سال ۲۰۲۳ میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نادر پسنده با اشاره به پنجمین اجلاس بین المللی شورای سازمان بین المللی هیدروگرافی IHO، اظهار کرد: ابقای ایران به عنوان عضو اصلی شورای IHO و تقدیر از ایران بابت تولید یکصد نقشه الکترونیکی دریانوردی بین‌المللی از جمله موارد مهم این اجلاس براى کشور بود.

وى افزود: پنجمین اجلاس شورای سازمان بین المللی هیدروگرافی IHO از تاریخ 27 الی 29 مهر 1400 به مدت سه روز و به صورت مجازی با حضوری فیزیکی هیات رییسه در مقر آن سازمان در کشور پادشاهی موناکو و حضور مجازی 110 نفر از نمایندگان کشورهای عضو، اعضا شورا و ناظرین برگزار شد.

وی با بیان اینکه در اجلاس مربوطه سیاست‌های کلان سازمان بین‌المللی هیدروگرافی IHO و برنامه کاری و بودجه سه‌ساله این سازمان تا سال 2023 بررسی و تصویب شد، اصریح کرد: با توجه به گزارش ارائه شده توسط نماینده جمهوری اسلامی ایران در شورای سیاستگذاری سازمان بین‌المللی هیدروگرافی مبنی بر تولید و انتشار بین‌المللی 100 سل چارت الکترونیکی دریانوردی بین‌المللی از طریق کمیته ملی هیدروگرافی به ریاست سازمان بنادر و دریانوردی و با همکاری سازمان‌های نقشه برداری کشور و جغرافیایی نیروهای مسلح، اقدامات و موفقیت جمهوری اسلامی ایران از سوی رییس، اعضاء شورا و دبیرکل سازمان بین المللی هیدروگرافی مورد تقدیر قرار گرفت.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در جایگاه 30 کشور عضو اصلی شورای سازمان بین المللی هیدروگرافی تا تشکیل مجمع عمومی در سال 2023، حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات