۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۹۳۲۲۴
اظهارات رییس جمهور در جلسه ستاد کرونا؛

از پاسخ به ابهامات واردات واکسن تا لزوم اقناع افکار عمومی در ماجرای واکسیناسیون

از پاسخ به ابهامات واردات واکسن تا لزوم اقناع افکار عمومی در ماجرای واکسیناسیون
رییس جمهور با بیان اینکه مهم‌تر از تعداد دز واکسن تزریقی، صیانت از سلامت مردم است، گفت: اقناع افکار عمومی در موفقیت مقابله با کرونا یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در حالی که برخی از مخالفان واکسیناسیون عمومی در هفته های اخیر و نیز چهارشنبه 28 مهرماه مقابل مجلس شورای اسلامی عمومی تجمعاتی را برگزار کرده بودند، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه اول آبان ماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مساله اقناع افکار عمومی را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در مسیر مقابله با کرونا توصیف کرد و بیان داشت که ضرورت دارد بررسی‌های انجام شده در زمینه تاثیر واکسیناسیون عمومی بر سلامتی و ابتلای احتمالی افراد به شکل دقیق برای افکار عمومی توضیح داده شود تا کسانی که به هر دلیل تاکنون از تزریق واکسن خودداری کرده‌اند، به انجام واکسیناسیون ترغیب شوند.

رییس جمهور بر ضرورت حمایت همه جانبه از واکسن‌های ساخت داخل از سوی وزارت بهداشت تاکید داشته و علت واردات گسترده و انبوه واکسن را ضروت مقابله با گسترش کرونا و تامین نیاز کشور به واکسن توصیف و بیان داشت که اگر تولید داخل، نیاز کشور به واکسن را تامین می‌کرد، واردات گسترده واکسن انجام نمی‌شد.

وی بر اهمیت نقش رسانه های جمعی در اقناع افکار عمومی اشاره و تصریح داشت همه کسانی که تریبون در اختیار دارند به ویژه رسانه ملی باید وضع موجود کشور را به ویژه در مقایسه با کشورهای دیگر تشریح و عملکردها و کیفیت مقابله با این بیماری را تبیین کنند.

همچنین آیت الله رئیسی بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس را بستری مناسب برای آموزش عمومی و موثر در زمینه اقدامات پیشگیرانه در برابر کرونا دانست که باید از این فرصت به بهترین شکل بهره برد.

رئیس جمهور مهم‌تر از تعداد دز واکسن تزریقی، صیانت از سلامت مردم را مهم دانست و در این زمینه شیوه‌نامه‌ها و توصیه‌های کارشناسان را مبنای عمل توصیف کرد.

آیت‌الله رئیسی بر لزوم تقویت زیرساخت‌ها برای مقابله موفق با موج احتمالی ششم بیماری کرونا اشاره داشته و اظهار داشت که امیدواریم با موج جدیدی از بیماری مواجه نشویم، اما در هر صورت باید آمادگی داشته باشیم تا در برابر موج احتمالی بیماری مواجهه انفعالی نداشته باشیم.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم موج احتمالی جدید بیماری مانند موج پنجم کشور را غافلگیر کند، ابراز داشت که باید با تمهید اقدامات و آمادگی‌های لازم از تکرار مشکلات کشور در مواجهه با موج ششم کرونا جلوگیری کنیم. وزارت بهداشت مکلف است وضع کشور را به دقت رصد کند و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

آیت‌الله رئیسی به آغاز فعالیت سامانه ملی سلامت به شکل پایلوت هم اشاره و اظهار کرد که اجرای آزمایشی این سامانه به دقت رصد شود تا بتوانیم پس از کاهش تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها، با مدیریت هوشمند به شکل بهتر و موثرتری شیوع کرونا را مدیریت کنیم.

ارسال نظرات