۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۹۳۴۶۲

گره گشایی آستان قدس رضوی از زندگی زوج های جوان سرخس

گره گشایی آستان قدس رضوی از زندگی زوج های جوان سرخس
خراسان رضوی ـ با مساعدت آستان قدس رضوی، ساخت مسکن برای زوج های جوان در شهرستان سرخس آغاز شده تا بزرگ‌ترین مشکل پیش پای این جوانان برای شروع زندگی رفع شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، آستان قدس رضوی در ادامه اقدامات حمایتی خود برای محرومیت‌زدایی از شهرستان سرخس، دو هزار و 500 متر مربع از اراضی موقوفه در این شهرستان را برای ساخت مسکن ویژه جوانان اختصاص داده است تا با کمک خیرین بتوانند صاحب‌خانه شوند.

توجه به مردم نیازمند به ویژه جوانان، یکی از رویکردهای اصلی آستان قدس رضوی است تا ضمن محرومیت‌زدایی، شرایط زندگی را برای جوانان به ویژه در شرایط اقتصادی موجود، آسان‌تر کند.

محمدرضا برهمند، مدیر املاک و اراضی سرخس آستان قدس رضوی گفت: این امر در راستای عینیت بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی با هدف رسیدگی به مستضعفان و محرومان و کمک به خانه‌دار شدن جوانان انجام خواهد شد.

مدیر املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات در شهرستان سرخس با بیان اینکه میزان مساعدت آستان قدس در این طرح حدود ۲۵ میلیارد ریال است، افزود: هزینه زمین از متقاضیان به صورت اقساط سالانه و در ۸ سال وصول خواهد شد، ضمن آنکه این هزینه از جوانانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی باشند، دریافت نخواهد شد.

این مقام مسؤول گفت: فاز نخست این پروژه، شناسایی اراضی مستعد و دارای قابلیت ساخت آپارتمان بوده که توسط مدیریت املاک و اراضی آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس به اتمام رسیده است. از نیمه شهریور ماه نیز به همت خیران مسکن‌ساز، ثبت‌نام متقاضیان استفاده از این طرح آغاز شد و افراد دارای صلاحیت و شرایط لازم، شناسایی شدند.

برهمند بیان کرد: علی‌رغم اینکه آستان قدس رضوی در این پروژه تنها متعهد به تحویل زمین بوده، اما به‌دلیل اینکه بتوانیم با حداقل زمین و از طریق بلند مرتبه‌سازی، تعداد جوانان بیشتری را صاحب مسکن کنیم، جلساتی با شهرداری و شورای شهر سرخس برگزار کرده‌ایم تا تراکم این اراضی افزایش یابد که شکر خدا این مهم با نظر مساعد اعضاء شورای شهر سرخس انجام شده است.

وی تصریح کرد: حتما برای شما نیز این سوال پیش آمده که چه افرادی واجد شرایط استفاده از این تسهیلات هستند؛ لازم است بدانید حسب موافقت تولیت آستان قدس رضوی، جوانانی که در بازه زمانی ۵ سال ابتدایی زندگی مشترک باشند، یعنی کسانی که طی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ ازدواج‌شان ثبت محضری شده باشد، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. همچنین، افراد دارای فرزند و زوج‌هایی که دارای سن پایین‌تری باشند، دارای اولویت خواهند بود.

برهمند اظهار کرد: متقاضیان باید ساکن و اهل شهرستان سرخس باشند و این شرط در استعلام از شورای اسلامی شهرستان سرخس برسی خواهد شد. همچنین متقاضیان نباید مالک زمین و منزل مسکونی دیگری باشند و علاوه بر آن در صورت استفاده از تسهیلات بانکی مسکن، شرایط استفاده از این طرح را نخواهند داشت.

برهمند ادامه داد: پس از نهایی شدن فهرست متقاضیان، عملیات اجرایی ساخت و ساز در پاییز امسال شروع خواهد شد و طبق آنچه مسئولان گفته‌اند، ظرف مدت ۱۸ ماه عملیات اجرایی به پایان خواهد رسید. در فاز اول این پروژه مقرر شده  ۵۰ واحد آپارتمان احداث و به متقاضیان دارای صلاحیت واگذار شود. ضمن آن که به‌منظور تحت پوشش قرار گرفتن سلایق و توان مالی افراد، متراژ آپارتمان‌ها متفاوت در نظر گرفته شده و در سه گروه ۹۰، ۱۱۰ و ۱۲۰ متری خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی در طرح تامین زمین برای ساخت مسکن جوانان در سرخس، صرفا تحویل زمین را برعهده دارد. پس از نهایی شدن فهرست متقاضیان و معرفی آن‌ها از طرف خیرین مسکن‌ساز، اراضی برای شروع عملیات ساختمانی تحویل مجموعه خیران خواهد شد و اقدامات آستان قدس رضوی بعد از این مرحله، تنها به نظارت ‌بر حسن انجام کار خیرین مسکن‌ساز محدود خواهد بود. به گفته برهمند طبیعتا پیشرفت پروژه هم بستگی به آورده‌های نقدی متقاضیان و همراهی دولت و دستگاه‌های اجرایی خواهد داشت./د101/

ارسال نظرات