۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۶۹۳۶۱۸

امکاناتی از اندروید که آیفون 13 هم ندارد

امکاناتی از اندروید که آیفون 13 هم ندارد
هواداران سیستم عامل اندروید همواره از قابلیت‌های ویژه سیستم عامل محبوبشان در مقایسه با سیستم عامل آی‌اواس سخن می‌گویند. واقعیت آن است که اندروید واقعا برتری‌های جذابی در مقایسه با سیستم عامل اپل دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، اپل مدتی پیش از نسل جدید تلفن‌های هوشمند محبوب خود رونمایی کرد. نسل جدید که آیفون ۱۳ و مدل‌های مشابه نام‌گذاری شده‌اند واقعا جذاب به نظر می‌رسند.

آیفون ۱۳ و محصولات مشابه آن در واقع جدیدترین نسل محصولات اپل در بازار تلفن‌های هوشمند هستند که مدتی پیش معرفی شدند.

این تلفن‌های هوشمند اخیرا در بازار ایران هم در دسترس قرار گرفته‌اند و کاربرانی که علاقه‌مند هستند تا جدیدترین نسل تلفن‌های هوشمند اپل را خریداری کنند، می‌توانند با مبلغی هنگفت به خرید این محصولات بپردازند.

تلفن‌ های هوشمند اپل همیشه محبوبیت بسیاری دارد و به همین دلیل منطقی است که این تلفن‌های هوشمند هم در بازار ایران محبوب شوند.

با این حال هواداران سیستم عامل اندروید تصور می‌کنند که محصولات سری آیفون چندان هم گزینه‌های مناسبی نیستند و به همین دلیل پرچمداران اندرویدی را ترجیح می‌دهند.

آن‌ها دلایل قانع‌کننده‌ای برای این ادعا دارند. در ادامه به معرفی ویژگی‌های پرچمداران اندرویدی که در آیفون ۱۳ هم دیده نمی‌شود، می‌پردازیم.

چند وظیفگی

اجرای همزمان دو اپلیکیشن روی سیستم عامل ویندوز قابلیت چندان عجیبی به نظر نمی‌رسد. کاربران سیستم عامل ویندوز می‌توانند چندین نرم‌افزار را در کنار یکدیگر قرار دهند و به صورت همزمان از همه آن‌ها استفاده کنند.

چنین قابلیتی در سیستم عامل اندروید هم دیده می‌شود اما در سیستم عامل تلفن‌های هوشمند اپل خبری از آن نیست. بنابراین یکی از برتری‌های پرچمداران اندرویدی نسبت به آیفون‌های اپل را باید چندوظیفگی دانست.

چندوظیفگی به کاربر اجازه می‌دهد تا دو نرم‌افزار را به صورت همزمان روی تلفن هوشمند اجرا کند و با دسترسی کامل به آن‌ها، نیازهای خود را برطرف کند. چنین قابلیت مهمی در سیستم عامل آی‌اواس دیده نمی‌شود.

با توجه به سخت‌افزار قدرتمند آیفون ۱۳ و صفحه نمایش‌های بزرگ محصولات این سری از تلفن‌های هوشمند اپل، اضافه‌شدن چنین قابلیتی چندان هم پیچیده نیست. با این حال اپل تا امروز چنین قابلیت کلیدی و مهمی که به کاربر اجازه می‌دهد تا به صورت همزمان به مرورگر اینترنت و ماشین حساب دسترسی داشته باشد را فعال نکرده است.

پشتیبانی از قلم‌های هوشمند

وقتی استیو جابز در سال ۲۰۰۷ مدعی شد که قلم‌های هوشمند نه تنها برای تلفن‌های همراه لازم نیستند بلکه کارکردن با این گجت‌ها را دشوارتر از قبل می‌کنند، هرگز تصور نمی‌کرد سال‌ها پس از مرگش در شرکتی که خودش بنیان گذاشته بود از قلم‌های هوشمند رونمایی شود.

سال‌ها پس از موفقیت محصولات سری نوت سامسونگ که هواداران بسیاری دارند، آیفون ۱۳ و هم‌رده‌هایش در اکوسیستم اپل از قلم‌های هوشمند پشتیبانی نمی‌کنند. اگرچه بحث‌های بسیاری پیرامون کاربردی‌بودن این قلم‌ها مطرح شده اما واقعیت آن است که بسیاری از کاربران کارکردن با این قلم‌ها را دوست دارند.

شایعاتی وجود دارد که سامسونگ در گلگسی اس۲۲ که به زودی از آن رونمایی می‌کند هم قابلیت کارکردن با قلم‌های هوشمند را اضافه کرده است.

نکته جالب ماجرا این است که امروزه اپل از قلم‌های هوشمند شخصی خودش هم رونمایی کرده که برای تبلت‌های این شرکت در دسترس هستند بنابراین اینکه آیفون ۱۳ از قلم‌های هوشمند پشتیبانی نمی‌کند، عجیب به نظر می‌رسد. چنین قابلیتی از مدت‌ها پیش در پرچمداران اندرویدی دیده می‌شود.

حالت دسکتاپ

در شرایطی که اپل کاربران سیستم عامل‌هایش را مجبور می‌کند تا برای داشتن هر کدام از گجت‌های این شرکت آمریکایی صدها دلار پرداخت کنند و در نهایت راه‌های ارتباطی متعددی برای کارکردن با یکدیگر نداشته باشند، پرچمداران اندرویدی شرکت‌های مطرح به کاربران اجازه می‌دهند تا از یک تلفن هوشمند به عنوان یک رایانه خانگی هم استفاده کنند.

برای مثال، سامسونگ گلگسی زد فولد ۳ از حالت دسکتاپ پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا با اتصال کیبورد، ماوس و صفحه نمایش به تلفن هوشمندشان آن را به یک رایانه همراه تبدیل کنند. به این ویژگی حالت دسکتاپ گفته می‌شود که یک صفحه نمایش بزرگ را در برابر کاربر تلفن هوشمند قرار می‌دهد.

این قابلیت کلیدی در سیستم عامل آی‌اواس دیده نمی‌شود. شاید دلیل اصلی این حرکت را باید سیاست‌های انحصارطلبانه اپل دانست. با این حال بحثی درباره کاربردی‌بودن آن وجود ندارد.

ارسال نظرات