۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۹۳۶۷۷
آیت‌الله سعیدی:

معبرهای فضای مجازی باز و مین‌های دشمن خنثی شود

معبرهای فضای مجازی باز و مین‌های دشمن خنثی شود
امام جمعه قم گفت: خواست مردم این است که معبرهای فضای مجازی توسط مسؤولان باز شود و مین‌هایی که دشمن برای جوانان در این فضا گذاشته است تا حد مقدور خنثی شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که ظهر امروز در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام شد، فضای مجازی را یک فرصت دانست و اظهار کرد: فضای مجازی برای پیشرفت، بهبود و سلامت کارها یک اختراع و اکتشاف ارزشمند است.

وی فضای مجازی را مانند بسیاری از پدیده‌های طبیعی و غیرطبیعی علاوه بر فرصت‌ها دارای آسیب‌ها و لغزشگاه‌های فراوان دانست و گفت: حتی استفاده از دریا و کوه هم برای افرادی که تخصص ندارند و آموزش ندیده‌اند می‌تواند خطر آفرین باشد ولی اگر آموزش کافی به افراد داده شود و از ورود افراد آموزش ندیده به محیط‌های خطرناک جلوگیری شود فرصت های فراوانی را پیش روی انسان می گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به دولت قبل برای سازماندهی، پاکسازی، بهسازی و روانسازی فضای مجازی ابراز کرد: همانطور که در دفاع مقدس نیاز به بازگشایی برخی معبرها و خنثی سازی مین برای عبور بود امروز هم خواست متدینان و عموم مردم این است که معبرهای فضای مجازی توسط مسئولان باز شود و مین‌هایی که دشمن برای جوانان در این فضا گذاشته است تا حد مقدور خنثی شود.

وی انتشار و گسترش معنویات در فضای مجازی را ارزشمند دانست و افزود: مسؤولانی که برای انتشار و گسترش معنویات تلاش می‌کنند هم در ثواب آن شریک هستند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: مردم به توفیقات این دولت دل بسته اند، بنابراین مسؤولان باید خود را سرباز ولی فقیه بدانند و در این مسیر از خود استقامت نشان دهند.

وی تفرقه میان خانواده‌ها در عین حضور فیزیکی در یک خانه را بسیار خطرناک دانست و تأکید کرد: دولت باید در کنار افزایش سواد فضای مجازی مردم با کنترل فضای مجازی در راستای تقویت بنیان خانواده‌ها تلاش کند.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه دشمن از روی غضب و کینه همه امکانات خود را برای ضربه زدن به این مردم و نظام جمع کرده است، گفت: امروز در موارد مختلف شاهد ذلت دشمنان هستیم و یکی از آن موارد عقب نشینی و خروج آمریکا از افغانستان بود که نشان دهنده ذلت آمریکا و عزت ما بود.

ارسال نظرات