۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۹۳۷۰۲
آیت الله نوری همدانی:

جهاد و شهادت تنها راه نجات ملت یمن است

جهاد و شهادت تنها راه نجات ملت یمن است
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه جهاد و شهادت تنها راه نجات ملت یمن است، گفت: مسلمانان متحدانه علیه صهیونیست ها به میدان بیایند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار سفیر یمن در ایران، جریان زید بن علی را درس بزرگی برای مسلمانان دانست و گفت: در قرآن کریم آیاتی فراوانی است که ما را به جهاد برابر دشمن دعوت می کند و از جمله داستان جالوت و داود در قرآن کریم درس بزرگی به ما می دهد که تا دشمن را از میان برنداریم، استقلال و حق تعیین سرنوشت و پاسداری از ارزشها را نخواهیم داشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: بدون جهاد در راه خدا به شما علم، حکومت و حفظ ارزش داده نمی شود بنابراین سکوت در برابر دشمن خطاست و عزت اسلام در جهاد است همانگونه که پیامبر گرامی اسلام(ص) در حدیثی فرمودند: تمام نيكى‌ها، در شمشير و زير سايه شمشير است و مردم را، پايدار نمى‌دارد جز شمشير؛ و شمشيرها، كليدهاى‌بهشت و دوزخ‌اند.  بنا بر این باید شمشیر در دست داشته باشیم و زیرسایه شمشیر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه صهیونیست ها و وهابی ها دشمنان مسلمانان هستند، افزود: در جبهه استکباری، آمریکا علیه مسلمانان نقشه می کشد و صهیونیست ها با پول عربستان، آن را اجرا می کنند بنابراین دربرابر این جریان، تنها صحبت و ملاقات با علما کافی نیست بلکه باید به میدان بیایید چراکه خداوند جهاد را برای مسلمانان قرار داده است.

این مرجع تقلید با اشاره به وضعیت کشورهای اسلامی مانند فلسطین، یمن، بحرین و سوریه گفت: مسلمانان در این مناطق باید با یکدیگر وحدت و اتحاد داشته باشند و در این صورت، دشمن مغلوب می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کرد: در زمان کنونی، کار از گفتار و نوشتار گذشته است. باید در عمل با یکدیگر متحد شویم و سید عبدالملک حوثی کفن پوش به میدان بیاید وغیر از این راهی نیست.

وی با بیان اینکه شهادت در راه خدا فرهنگ اسلام است، به نامه 53 نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) در این نامه خطاب به مالک اشتر می فرماید: «دعا می کنم که من و تو با شمشیر کشته شویم».

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: غیر از جهاد و شهادت راهی برای نجات ملت یمن وجود ندارد. باید به دستور اسلام عمل کنیم و مسلمانان در فلسطین، یمن، سوریه و لبنان با وحدت علیه صهیونیسم به میدان بیایند و در این صورت پیروزی با مسلمانان است. سلام ما را هم به ملت یمن و عبدالملک حوثی برسانید.

ارسال نظرات