۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۶۹۳۷۹۵

با پیگیری‌های دادستان بندرعباس ۸۰۰ کانتینر مرغ منجمد ترخیص می شود

با پیگیری‌های دادستان بندرعباس ۸۰۰ کانتینر مرغ منجمد ترخیص می شود
معاون فنی امور گمرکی ایران گفت: با پیگیری‌های گمرک و دادستان بندرعباس ترخیص ۸۰۰ کانتینر مرغ منجمد را از گمرک شهید رجایی یا بندرعباس خواهیم داشت که بلافاصله در کشور توزیع می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی امور گمرکی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص محموله های مرغی که هم اکنون در گمرکات کشور وجود دارد، گفت: محموله‌های متعددی را از کشور ترکیه به گمرکات غرب تهران و هم چنین خود گمرک تهران یا شهریار سابق داشته ایم که با اخذ مجوز از سازمان دامپزشکی در حداقل زمان ممکن نسبت به ترانزیت این محموله‌ها به انبار‌های تحت کلید گمرک یا سردخانه‌های مربوطه و سردخانه‌هایی که توسط وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است، اقدام کرده ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 15 هزار تن محموله‌های مرغ را در سردخانه‌های متعلق به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی و همینطور طبق بررسی‌هایی که صورت پذیرفته است بیش از ۸۰۰ کانتینر محموله مرغ منجمد از کشور برزیل داریم که به گمرک شهید رجایی بندرعباس رسیده است و صاحبان کالا در صدد ترانزیت این محموله‌ها هستند که البته با وجود یکسری مشکلات و ایستایی‌هایی در بحث ترانزیت موضوع پیگیری شد. دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس نسبت به مورد و بازدید از محموله‌ها اقدام کردند و بازدید لازم در جهت تسریع رسیدگی به این محموله‌ها از نظر شرایط مجوز‌های قانونی که باید صادر شود، دستورات لازم صادر شد.

ارونقی بیان کرد: در حال حاضر همکاران گمرک شهید رجایی بندرعباس در خصوص مورد بررسی‌ها و تشریفات لازم را انجام می دهند و با صدور مجوز‌های قانونی از مراجع ذی صلاح ترخیص ۸۰۰ کانتینر مرغ منجمد را از گمرک شهید رجایی یا بندرعباس خواهیم داشت که بلافاصله در کشور توزیع می‌شوند.

ارسال نظرات