۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۶۹۳۷۹۶

نرخ محاسبه مشترکان پرمصرف برق

نرخ محاسبه مشترکان پرمصرف برق
مدیر کل مدیریت امور مشترکان شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: مشترکانی که بالاتر از الگوی تعیین شده برای برق، مصرف داشتند برق آنها با قیمت ۸۲۰ تومان محاسبه شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، «عبدالامیر یاقوتی» امروز جمعه در نخستین کارگاه تخصصی ویژه اصحاب رسانه در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق افزود:‌ مشترکانی که بیش از دو برابر الگو مصرف داشته‌اند، امسال در سه ماه تیر و مرداد و شهریور، مابه التفاوت بیش از دو برابر الگوی مصرف آنها با نرخ ۸۲۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: اگر مشترکانی تا سقف الگو مصرف کردند تعرفه برق آنها ۷درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اما مشترکانی که بیش از دوبرابر الگو مصرف کردند، تعرفه برق آنها درمجموع ۲۳ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل مدیریت امور مشترکان توانیر گفت: کشور از نظر تعرفه‌ای به ۵ بخش تقسیم شده که ۴ بخش آن گرمسیری و یک منطقه عادی است و طیف وسیعی از مشترکان ما در مناطق عادی مستقر هستند.

یاقوتی خاطرنشان کرد: مشترکان هم به دو دسته شامل مشترکان با مصرف تا سقف الگو و مشترکانی که بیش از الگو مصرف می‌کنند، تقسیم می شوند.

وی افزود: ۸۶ درصد مشترکان ما زیر الگو، مصرف داشته‌اند.

به گزارش ایرنا، طبق بررسی های انجام شده توسط شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) تاکنون ۸۵ درصد از مشترکان صنعت برق توجه جدی به رعایت الگوی مدیریت مصرف داشته اند. براین اساس آنها قبض هایی با مبالغ ۳۰ هزار تومان و کمتر دریافت کرده‌اند.

۱۳ درصد مشترکان نیز به دلیل مصرفی تا دوبرابر الگوی تعیین شده برای مصرف در هر منطقه قبض هایی کمتر از ۲۰۰ هزار تومان دریافت کرده اند.

بنا به اظهارات قبلی سخنگوی صنعت برق این افراد اگر بیشتر صرفه جویی کنندمی توانند قبض های کمتری دریافت کرده و مشترک کم مصرف باشند.

اما در این بین ۲ درصد مشترکان هستند که هنوز نسبت به رعایت صرفه جویی با وجود تاکیدهای فراوان بی توجهی دارند و همین امر سبب شده برق آنها بدون یارانه محاسبه شده و مبالغ بیش از حدی دریافت کنند.

در همین زمینه چندی پیش سخنگوی صنعت برق گفت: ۲۵ میلیون از ۳۰ میلیون مشترک برق در کشور در سطح الگو برق مصرف کرده بودند که بهای برق این تعداد تنها ۷ درصد اضافه شده است.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: متوسط قبض این دسته از مشترکان ۳۰ هزار تومان بود که با رعایت بیشتر می توانند قیمت کمتری پرداخت کنند.

وی ادامه داد: حدود ۲.۶ درصد از مشترکان کشور جزو مشترکان پرمصرف بودند که بیش از دو برابر الگوی منطقه ای مصرف کرده بودند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق خاطرنشان کرد: به طور مثال در شهر تهران که الگو ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه است این مشترکان بیش از ۶۰۰ کیلووات مصرف داشته اند که برای اینها آن میزان بیشتر از الگو با تعرفه خرید تضمینی محاسبه شده است.

ارسال نظرات