۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۹۳۸۵۱
دستور کار کمیسیون‌های مجلس؛

دیدار نمایندگان با رییس قوه قضاییه و پاسخگویی ۶ وزیر

دیدار نمایندگان با رییس قوه قضاییه و پاسخگویی ۶ وزیر
وزرای دفاع، صمت، میراث‌فرهنگی، کشور، ورزش و فرهنگ در هفته جاری در کمیسیون‌های مجلس حاضر شده و نشست‌های مشترکی هم با مسؤولان ارشد قوای مجریه و قضائیه برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دستور جلسات هفته جاری کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی که از امروز تا چهارشنبه (شنبه لغایت چهارشنبه 8 تا 12 آبان)‌ نشست دارند اعلام شد.

بر همین اساس حضور وزیر علوم در کمیسیون آموزش به منظور پاسخگویی به سه سؤال نمایندگان مجلس و همچنین بررسی لایحه نظام رتبه بندی معلمان بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

حضور وزیر ورزش و جوانان به منظور بررسی ضرورت بازنگری در قانون تسهیل ازدواج جوانان و همچنین حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور ارائه گزارش عملکرد سال جاری و حضور مدیران ارشد سازمان برنامه و بودجه به منظور ارائه گزارش عملکرد در خصوص اعتبارات تخصیص یافته در زمینه آسیب‌های اجتماعی در قانون بودجه 1400 بخشی از دستورکار کمیسیون اجتماعی است.

در کمیسیون اقتصادی هم معاون اقتصادی رییس جمهور حاضر شده و درباره رویکردهای اقتصادی دولت سیزدهم توضیحات لازم را ارائه می‌کند، ضمن اینکه در این کمیسیون وزیر نفت گزارشی درباره صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی، آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری‌های صنعت نفت و رفع موانع تولید رقابت پذیر توضیحاتی را به نمایندگان مجلس ارائه می‌کند.

بررسی اختلال اخیر در جایگاه‌های سوخت‌رسانی کشور و همچنین تبادل نظر درباره نشست اخیر وزرای خارجی کشورهای همسایه افغانستان و نگرانی‌ها و دغدغه‌های امنیتی در آن کشور و همچنین نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر دفاع بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

ارائه گزارش عملکرد رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین بررسی سؤالات 5 نماینده مجلس از وزیر کشور و بررسی تحقیق و تفحص از وزارت کشور در حوزه تقسیمات کشوری و همچنین توضیحات شهردار تهران درباره برنامه‌های خود به منظور اداره پایتخت بخشی از دستورکارهای کمیسیون امور داخلی کشور  شوراهاست.

بررسی وضعیت بارش‌های کشور و پیش بینی تامین آب و تولید برق از نیروگاه‌های برقابی با حضور رئیس سازمان هواشناسی بخشی از دستورکارهای کمیسیون انرژی است.

در کمیسیون برنامه و بودجه هم وزیر صمت حاضر شده و درباره تولید، کنترل قیمت و تراز تجاری توضیحاتی را به نمایندگان ارائه می‌کند، ضمن اینکه جلسه مشترکی هم با معاونین سازمان برنامه و بودجه برگزار خواهد شد؛ اتخاذ تصمیم درباره تحقیق و تفحص و اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس نسبت به اختصاص یک میلیارد یورو جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا هم در این کمیسیون صورت می‌گیرد.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان هم نشست مشترکی را با رئیس قوه قضائیه برگزار می‌کنند.

مشکلات مربوط به صنایع قطعه‌ساز خودرو در هیات تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی کشور هم در دستورکار کمیسیون صنایع و معادن وجود دارد.

هم‌اندیشی اعضای کمیسیون فرهنگی با رئیس مجلس و وزیر ارشاد و همچنین حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

حضور استاندار خوزستان،‌ وزرای جهاد، نیرو، ارتباطات، رئیس سازمان محیط زیست و بنیاد مسکن در کمیسیون کشاورزی به منظور بررسی وضعیت منطقه زلزله زده اندیکا بخشی از دستورکار این کمیسیون است، ضمن اینکه نشست مشترک این کمیسیون با رئیس سازمان محیط زیست و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از انتقال آب بین حوزه‌ای توسط وزارت نیرو از دیگر دستورکارهای این کمیسیون است.

ارسال نظرات