۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۹۳۹۹۷
به بهانه تسخیر لانه جاسوسی؛

خودباختگی فرهنگی برخی خواص و مردمی که با جان و دل پای انقلاب ایستادند

خودباختگی فرهنگی برخی خواص و مردمی که با جان و دل پای انقلاب ایستادند
خودباختگی فرهنگی برخی از افراد شاخص در حمله به سفارت آمریکا، در دوره معاصر می‌رفت تا انقلاب را با افول مواجه کند؛ اما مردم قرن ۱۵، مردم صدر اسلام نبودند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام، یکی از تعیین کننده‌ترین حوادث و رویداد‌های روز‌های آغازین انقلاب به‌شمار می‌رود. در این روز خیل دانشجویان و دانش آموزان آزادی خواه به سمت سفارت آمریکا در تهران هجوم بردند و آنجا را تحت تصرف خود در آوردند.

البته پیش از این اتفاق، گروه‌های چریکی مارکسیست حملاتی به این سفارتخانه داشتند؛ چرا که آن را نمادی از امپریالیسم می‌دانستند.

حضور برخی از چهره‌ها در این واقعه که انقلاب دوم به‌شمار می‌رفت، قابل توجه است. چهره‌هایی که در آینده از آن ایدئولوژی خود کنار کشیدند و در مقابل فرهنگ غرب، مقهور شدند.

افرادی که خود را داعیه‌دار اصلاح کشور معرفی می‌کردند؛ اما فرزندان و وابستگان خود را به خارج از کشور می‌فرستادند. افرادی که خود را ژن برتر معرفی می‌کردند و حق هر کاری را برای خود محفوظ می‌دانستند.

خودباختگی و آفت‌های انقلاب اسلامی

انقلاب‌ها وقتی ضربه می‌خورند که عده‌ای به‌عنوان خواص مطرح شده و در تشکیلات انقلاب، به‌عنوان قطب اول و آخر مطرح شوند و حتی آراء رهبر و ولی خود را تفسیر به رأی کنند. نمونه بارز آن را درباره انقلاب صدر اسلام توسط پیامبر گرامی اسلام می‌توانیم مشاهده کنیم که عده‌ای به‌ظاهر خواص، در اواخر عمر پیامبر، هنگامی که ایشان می‌خواست ولایت را برای حضرت علی(ع) بار دیگر مسجل و امضاء نماید، فردی از صحابی پیامبر را به هذیان‌گویی متهم ساخت و از آنجا انقلاب پیامبر ضربه محکمی خورد و خط انحراف آشکار گشت.

انقلاب ما نیز از آنجایی ضربه خود که عده‌ای از خواص پا در میدان نهادند و در مقابل ولایت فقیه ایستادند و اگر خطایی کردند، آن را به حکم خواص بودن، توجیه کردند. وقتی عده‌ای نوکیسه که از انقلاب اسلامی تنها منافع شخصی و حزبی خود را مدنظر دارند، به قدرت رسیدند، شاهد این بودیم که تنها مردم دچار ضرر و زیان شدند.

خودباختگی و آفت‌های انقلاب اسلامی

مسأله خودباختگی فرهنگی در برابر هژمونی غرب، مسأله ساده‌ای نیست و نمی‌توان از آن به‌سادگی عبور کرد. خودباختگانی که تمام معیشت و زندگی مردم را به ارتباط با غرب گره می‌زدند و برای این ارتباط، نوشابه باز می‌کردند. همان افرادی که روزی از دیوار سفارت آمریکا بالا رفته بودند، برای تحقق اهداف مذاکره با آمریکا، پیش قدم بودند.

همین افراد خودباخته با کمترین اطلاع تخصصی درباره امور نظامی، ادعا می‌کردند که آمریکا می‌تواند با یک بمب اتم، تمام زیرساخت‌های ما را نابود کند. همین قشر و جماعت بودند که پس از ۸ سال، کشور ایران را از نظر اقتصادی، سیاسی و ... بازیچه اهداف حزبی خود کردند.

افرادی که از نسبت دادن تهمت‌های ناروا و مواجهه با رهبر انقلاب به‌عنوان ولی، ابایی نداشتند. این حرکت‌ها آفت تشکیلات انقلاب اسلامی بود. البته این آفت با هوشمندی و تدبیر مردم حل شد. همان هوشمندی و تدبیری که اگر در صدر اسلام توسط مردم به‌کار گرفته می‌شد، شاید امروز معادلات جهان به نحو دیگری رقم می‌خورد.

خودباختگی و آفت‌های انقلاب اسلامی

خودباختگی فرهنگی خواص و آفت‌های تشکیلاتی می‌رفت تا انقلاب اسلامی قرن ۱۵ هجری را زمین‌گیر کند؛ اما مردم این قرن، خیل عظیم همان دانشجویان و دانش آموزان، هوشمند و ولایی پای کار انقلاب ماندند و از سقوط و افول انقلاب جلوگیری کردند؛ چرا که آن‌ها می‌دانستند پس از ۱۵ قرن، اجرای شریعت شیعه به‌طور کامل از اولویت‌ها و پیش زمینه‌های جدی برای ظهور حضرت، ولی عصر است. مردمی که ندیده، عاشق اهل بیت بودند و در این راه تا پای جان ایستادند. همان‌هایی که نهضت نه دی را راه انداختند و مردانه پای آن مانده‌اند. نهضتی که برای تداوم انقلاب اسلامی در انتخابات اخیر، مردانه به میدان آمد و شجاعانه از انقلاب دفاع کرد.

ما مدیون خیل عظیم دانشجویان و دانش آموزان حمله به سفارت آمریکا هستیم؛ هرچند که عده‌ای ناخالص و نخودی در میان آن‌ها بوده باشند./ی703/

محمدحسین کتابی     

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
زیبا بود برادر کتابی
1
0