۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۹۴۰۶۴
معرفی کتاب؛

نقش تاریخی زن از دیدگاه قرآن

نقش تاریخی زن از دیدگاه قرآن
اسلام با افکار خرافی پلید شمردن زنان مبارزه و دوست داشتن زن را جزء اخلاق انبیا معرفی می کند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب نقش تاریخی زن در قرآن به تحلیل نقش زن در ادوار مختلف تاریخی از جوامع باستانی و جاهلیت عربی تا دوران مدرن پرداخته و در نگاهی دیگر جایگاه زن از دیدگاه قرآن را در حوزه خانواده و اجتماع واکاوی می کند.

معرفی زنان الگو در قرآن از دیگر بخش های این کتاب است که نقش برجسته ای در الگو سازی برای دختران جوان دارد. یکی از ارکان نهضت حضرت رسول(ص) احیای شخصیت زن و اعاده حیثیت انسانی او در جامعه و پایان دادن به طفیلی دانستن شخصیت زن بود که در طول تاریخ، جابران و جاهلان آن را حفظ کرده بودند.

اسلام با افکار خرافی پلید شمردن زنان مبارزه و دوست داشتن زن را جزء اخلاق انبیا معرفی می کند. علت غایی آفرینش، انسان است، و مسئله جنسیت مطرح نیست، بلکه هر یک از زن و مرد برای یکدیگر آفریده شده اند.

این کتاب در سه فصل سامان یافته است. فصل اول، نقش زن در ادوار مختلف تاریخ و جوامع گوناگون گذشته را بررسی کرده و به تشریح دیدگاه‌های این جوامع به زنان پرداخته است.

فصل دوم کتاب، نقش زن از دیدگاه قرآن را مورد توجه قرار داده و به جایگاه زن در خانواده، جامعه و اقتصاد از دیدگاه اسلام و قرآن می‌پردازد.

در فصل سوم زنان الگو در قرآن را بررسی می‌شود. در این فصل، الگوهای مثبت مانند آسیه، مریم و خدیجه(س) و نیز الگوهای منفی مانند زلیخا و ام‌جمیل و ویژگی‌های هرکدام است.

ارسال نظرات