۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۹۴۱۰۲
چمران:

ابهت آمریکا در یوم الله ۱۳ آبان خرد شد

ابهت آمریکا در یوم الله ۱۳ آبان خرد شد
رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تسخیر لانه جاسوسی یک حرکت مهم انقلابی بود، گفت: این اقدام توانست آمریکا را در چشم ملت‌های دنیا خرد کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر تهران درباره سالروز شهادت طیب حاج‌رضایی و یادآوری مواضع او در مقابل رژیم ستمشاهی اظهار داشت: این ایستادگی در مقابل شاه و حمایت از روحانیت و مرجعیت باعث عاقبت به خیری آن شد.

وی بیان داشت: دو روز دیگر سالروز یوم الله ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی است،  این تسخیر یک حرکت مهم انقلابی راه انداخت که جاسوس خانه آمریکا که متأسفانه عده‌ای را جذب و سازماندهی کرده بود تسخیر و به تدریج اسناد آن سال‌ها بازیابی شد و در چندین جلد منتشر شد.

رییس شورای شهر تهران افزود: آن زمان حرکت عجیبی در دنیا رخ داد و ابهت آمریکا شکسته شد. امام از این واقعه حمایت کردند و آن‌را انقلاب دیگری نامیدند و پس از آن این روز، روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی نامیده شد.

چمران با اشاره به اینکه این اقدام توانست آمریکا را در چشم ملت‌های دنیا خرد کند، گفت: این موضوع نشان داد که اگر ملتی بخواهد می‌تواند مقابل دشمن بایستاد و مقاومت کند.

ارسال نظرات