۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۹۴۱۴۲
مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین تبریز:

گروه فرقان مولود انحراف فکری اسلام منهای روحانیت بود

گروه فرقان مولود انحراف فکری اسلام منهای روحانیت بود
آذربایجان شرقی - مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز گفت: گروه فرقان مولود یک انحراف و شالوده فکری اسلام منهای روحانیت بود.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام روح الله بجانی، مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین علیه السلام تبریز در جمع طلاب تبریزی با اشاره به شهادت اولین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی(ره) گفت: گروه فرقان مولود یک انحراف و شالوده فکری بنام اسلام منهای روحانیت بود و به عنوان عضوی از جریان خوارج اول انقلاب ضربه بزرگی به انقلاب در به شهادت رساندن بزرگانی همچون شهید مطهری، قاضی و ... زد.

وی افزود: این تفکر در اول اسلام با عنوان اسلام منهای ولایت و با تفسیر به رأی و خود محوری جریان خوارج نیز ضایعه بزرگی در اسلام ایجاد کرد. ضایعه گرفتن امیرالمومنین علیه السلام از جامعه اسلامی و تحمیل صلح بر امام حسن مجتبی علیه السلام .

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز افزود: امروز همین خوارج در قالب فرقانیسم نوین علیه اسلام با ولایت فقیه و روحانیت وارد عمل شده و به هر بهانه ای در یک موقعیت با نقطه زنی دقیق علیه مرجعیت و روحانیت ترور شخصیتی انجام می دهند. اگر موقعیت پیدا می کردند مطمئنا ترور فیزیکی هم انجام می دادند.

وی با اشاره به اندیشه های شهید مطهری، گفت: استاد شهید تعطیلی تربیت اسلامی را در دوره بعد از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله را عامل بوجود آمدن جریان ظاهرگرای خود رای خوارج معرفی کرد و خود شهید مطهری به دست همین خوارج انقلاب به شهادت رسید.

عضو شورای مشورتی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی با انتقاد از عدم توجه به خطر جدی فرقانیسم نوین، گفت: این جریان به دنبال انزوای روحانیت انقلابی است و با گلچین آیات، روایات، بیانات امام و رهبری و تفسیر به رأی، انگشت اتهام ناعدالتی ها و همه مشکلات جامعه را به سمت علما و روحانیت نشانه می روند.

مدیر مرکز تحقیقات و پژوهش دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: این جریان توسط دشمنان به صورت جدی در بین نیروهای تربیت نشده در بدنه انقلاب خط دهی می شود و با ادامه این روند قطعا تا چند سال، مرجعیت و روحانیت را در انزوا و با تضعیف در محاصره و تحریم فکری قرار خواهند داد.

ارسال نظرات