۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۶۹۴۲۰۳
تذکر رهبر انقلاب به مجلس؛

پیش از اثبات جرم نباید موضوع رسانه‌ای شود

پیش از اثبات جرم نباید موضوع رسانه‌ای شود
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب مرقوم فرمودند: شکایت بجاست، نباید پیش از اثبات جرم، موضوع را رسانه ای می کردند، دنبال کنید و به نحوی جبران شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور گفت: در آستانه فرا رسیدن سالروز تاریخی تسخیر شجاعانه لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام قرار داریم. به همین مناسبت پیشاپیش روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را گرامی می داریم؛ دانشجویان انقلابی در آن زمان با تسخیر لانه جاسوسی، هویت ضد مردمی، مداخله جو و مستکبر ایالات متحده آمریکا را به دنیا نشان دادند و فصل جدیدی را برای مقابله عدالت جویان و حقیقت طلبان سراسر دنیا در برابر زورگویی ها و دخالت های آمریکا و سایر رژیم های مستکبر پدید آوردند.

وی ادامه داد: روز سیزدهم آبان ماه همچنین مصادف با روز دانش آموز و حادثه خونین کشتار بی رحمانه دانش آموزان در سال 1357 در تهران است. یاد و خاطره تمامی دانش آموزان شهید آن حادثه را گرامی می داریم و به روان پاک آنها درود می فرستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرکت مردم ایران در تمامی سال های بعد از انقلاب در جهت مقابله با زورگویی مستکبران، حرکتی عاقلانه و کاملا در راستای منافع ملی بوده است، گفت: کشورهای استکباری همچون آمریکا و پیش از آن انگلیس، هر گاه توانستند، با توطئه های پیچیده یا جنگ افروزی علیه استقلال، موجودیت یا منافع مردم ایران اقدام کردند که فقط یک مورد از آنها کودتای 28 مرداد است.

قالیباف یادآور شد: مقابله با این قدرت های زورگو و دفاع از منافع کشور و وحدت و امنیت ملی، حکیمانه ترین حرکت اجتماعی ملت ایران است و پایان تلخ برخی قیام های مردمی در منطقه که نگاه بدبینانه به آمریکا را کنار گذاشتند، نشان داد.

وی گفت: راهبرد امامین انقلاب مبنی بر مقابله با کشورهای استکباری، عقلانی ترین تصمیم برای تامین منافع ملی ایران بوده است. البته مقابله با استکبار وجوه مختلفی دارد و امروز مهمترین راهبرد برای استکبارستیزی، تلاش جهادی مدبرانه و مطابق با برنامه ای حساب شده برای حل مشکلات مردم است.

وی ادامه داد: بارها گفته ام که مهمترین مولفه تامین امنیت ملی کشورمان در قلب یکایک مردم ایران قرار دارد و آن باور آنها به مسیر انقلاب است و اگر آسیب زدن به اقتصاد کشور و برهم زدن اتحاد ملی دستور کار مستکبران است، پس با قاطعیت می توان گفت که استکبارستیزی یعنی حل مشکلات اقتصادی مردم و تلاش برای افزایش همدلی، اتحاد و تألیف قلوب در میان گروه ها و اقشار مختلف اجتماعی. پرداختن به مسائل حاشیه ای که دغدغه اصلی زندگی مردم نیست و یا درگیر شدن در جناح بازی ها و حزب بازی ها به جای اتحاد ملی برای حل مشکلات مردم، فاصله گرفتن از اهداف اصلی انقلاب اسلامی است.

قالیباف افزود: ما مسئولان هر اندازه در حل مشکلات اقتصادی مردم موفق شویم، به همان اندازه توانسته ایم استکبار را زمین گیر کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: نکته مهم دیگر مربوط به تذکری است که رهبر معظم انقلاب درباره رسانه ای شدن اسم افراد در پی گزارش یکی از کمیسیون های مجلس داده اند و خواستار جبران موضوع شدند که به نظر می رسد اطلاعات عموم از آن هم رهگشای برخی سوالات است و هم بهترین برای برآورده ساختن جبران مدنظر ایشان توسط مجلس است. ایشان در حاشیه نامه ای که در آن به رسانه ای شدن گزارش یکی از کمیسیون های مجلس پیش از بررسی و صدور حکم در دادگاه صالحه، اعتراض شده است، مرقوم فرمودند: شکایت بجاست، نباید پیش از اثبات جرم، موضوع را رسانه ای می کردند، دنبال کنید و به نحوی جبران شود.

رییس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: به نظر می رسد که این تذکر که حاکی از اهمیت توجه به حق الناس است، نه تنها برای همکاران اینجانب در مجلس بلکه برای تمامی صاحبان رسانه ها و تریبون ها، به ویژه تریبون های رسمی و همچنین همه فعالان عرصه های اجتماعی و رسانه ای می تواند فصل الخطاب قرار گیرد و نشان می دهد تا زمانی که جرمی به اثبات نرسیده است، ذکر اسامی افراد مجاز نیست. به نوبه خود از همه همکارانم می خواهم ضمن جبران گذشته در گزارشات کمیسیون ها، نطق ها و تذکرها، نسبت به رعایت این رهنمود جدی باشند و امیدوارم دیگر تریبون ها و رسانه های رسمی و غیررسمی کشور و همچنین فعالان رسانه ای که خود را ملتزم به رعایت رهنمودهای رهبر انقلاب می دانند، نیز در رعایت این مسئله کوشا باشند.

ارسال نظرات