۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۹۴۲۲۸
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر عنوان کرد؛

فهمیده دیروز و لندی امروز، تربیت شدگان ۱۳ آبان

فهمیده دیروز و لندی امروز، تربیت شدگان ۱۳ آبان
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: ۱۳ آبان خون مقدس دانش آموزان و دانشجویان به زمین ریخته شد تا بیداری، هوشیاری علم همراه با عمل را برای پیروزی بزرگ ملت ایران رقم بزند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش آفرینی جوانان در واقعه 13 آبان گفت: این روز نقطه اوج مبارزات دانشجویان و دانش آموزان میهن اسلامی است؛ سیزده آبان با قلم علیه دیکتاتور پهلوی مطالب و نقدها و مقالات تبیین گر چون منبری بر فراز اندیشه ها و افکار گشوده شد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که شهید فهمیده و لندی تربیت شدگان این مکتب می باشند، ابراز داشت: سیزده آبان خون مقدس دانش آموزان و دانشجویان به زمین ریخته شد تا بیداری، هوشیاری علم همراه با عمل را برای پیروزی بزرگ ملت ایران رقم بزند؛ شهید حسین فهمیده دیروز و علی لندی امروز تربیت شدگان مکتب سیزده آبان هستند.

وی در ادامه افزود: بزرگداشت سیزده آبان موجب عدم فراموشی فضیلت ها، عظمت ها و بزرگی ملت بزرگ ایران است و مقام حقوقی سیزده آبان را باید مقام بنیانگذاری حرکتهای علمی و عملی قشر تحصیل کرده در رساندن پیام معمار بزرگ انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) برای دستاوردهای بزرگی همچون 22 بهمن دانست.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین اذعان کرد: سیزده آبان روزی است که نقاب از چهره استکبار برگشود و ماشین جنگی اسرائیل را به عنوان رژیم کودک کش منطقه بر جهانیان نمایان کرد؛ سیزده آبان تصمیم ملت ایران را برای رسیدن به قلّه های پیشرفت و توسعه رقم زد تا در تهدیدهای داخل و خارج مقهور هیچ قدرتی نگردیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر خاطر نشان کرد: شهدای سیزده آبان مردان میدانی بودند که با نقش آفرینی خود معبر گشودند تا ما به مقاصد هدف گزاری در تدوین نظام جمهوری اسلامی و تمدن اسلامی گام برداریم، نقش دانشگاه، حوزه های علمیه و مدارس در یاری رساندن انقلاب اسلامی بر احدی پوشیده نیست.

استاد حوزه علمیه افزود: دانش آموزان، این تربیت شدگان در دامان پدران و مادران مومن و با ایمان سرشار به امداد الهی و امید به پیروزی، از روز اول شکل گیری انقلاب در  صحنه بودند و در دفاع مقدس همچون ستاره ای در آسمان درخشیده و امروز نیز در خاکریز دفاع از حریم اهلبیت(ع) از جمله شهدای مدافع حرم، شهدای دانش آموز، طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان هستند که ملت بزرگ ایران همواره به این فرزندان خود مباهات می نمایند و این ذخایر عظیم کشور را با هیچ مقام حقوقی و حقیقی قابل مذاکره نمی دانند.

وی در پایان تصریح کرد: امروز به برکت خون مقدس شهدا، دولت اسلامی با تعامل با مردم و تحت فرماندهی مقام معظم رهبری عقب ماندگی های دوران قبل را جبران و با چشم اندازی پر از امید به فردایی بهتر به پیشرفت و توسعه همه جانبه می اندیشد. ما یاد و خاطره شهدای سیزده آبان را گرامی می داریم و به استکبار، صهیونیزم و دولت های مرتجع و وابسته هشدار می دهیم که ایران اسلامی هرگز در موضع انزوا و ضعف قرار نخواهد گرفت و تحریم های دشمنان این ملت بی خاصیت و بلا اثری خود را بیشتر از گذشته از دست خواهد داد.

ارسال نظرات