۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۶۹۴۲۶۹

دیدار مسؤولان فرهنگی حرم حضرت معصومه با آیت الله علوی گرگانی

دیدار مسؤولان فرهنگی حرم حضرت معصومه با آیت الله علوی گرگانی
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: برای میلاد حضرت معصومه (س) و ورود این حضرت به شهر مقدس قم بر اساس شواهد و قرائن، تاریخی تعیین شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، جمعی از مسئولان فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها از جمله آیت الله احمد عابدی محقق و پژوهشگر مطرح حوزوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد مشاور تولیت آستان مقدس بانوی کرامت، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی و حجت‌الاسلام محسن آمره مدیر روابط عمومی حرم مطهر با حضور در دفتر آیت الله علوی گرگانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در این دیدار اظهار کرد: در سال‌های اخیر خدا توفیق داد و برای میلاد حضرت معصومه (س) و ورود این حضرت به شهر مقدس قم بر اساس شواهد و قرائن، تاریخی تعیین شد و گرامی داشتی در این تاریخ برای حضرت معصومه (س) دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه برای رحلت حضرت معصومه (س) نیز برنامه‌هایی تدوین شده است و درس‌های حوزه هم در این روز تعطیل می‌شود، افزود: در بحث رحلت یا شهادت حضرت معصومه (س) مباحثی مطرح شده و بر اساس تحقیقاتی که انجام گرفته دلایل مختلفی مبنی بر شهادت این حضرت وجود دارد.

مشاور تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با اشاره به برکات زیاد حضور حضرت معصومه (س) در قم برای اسلام و تشیع و شکل‌گیری حوزه علمیه در این شهر مقدس ابراز کرد: قرائن و شواهدی از جمله شهادت همه همراهان حضرت معصومه (س) در نزدیکی قم و صدماتی که از این حمله به حضرت وارد شده و یا مسموم کردن ایشان در جریان این حمله احتمال به شهادت رسیدن حضرت معصومه (س) را تقویت می‌کند.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که رحلت شهادت گونه حضرت معصومه (س) در جامعه برجسته شود تا جامعه نیز نسبت به اتفاقاتی که برای این حضرت افتاده آگاهی و معرفت بیشتری پیدا کنند.

ارسال نظرات