۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۶۹۴۲۸۰
رییس ستاد گرامیداشت هفته نوجوان مطرح کرد؛

لزوم کادر سازی از بین نوجوانان برای انقلاب اسلامی / خمینی شهر، شهر نوجوانان

لزوم کادر سازی از بین نوجوانان برای انقلاب اسلامی / خمینی شهر، شهر نوجوانان
اصفهان ـ رییس ستاد گرامیداشت هفته نوجوان گفت: به دنبال کادر سازی از میان نوجوانان برای آینده کشور عزیزمان ایران و نظام مقدس اسلامی و افق چشم انداز انقلاب اسلامی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حسینعلی عمادی رییس نخستین ستاد گرامیداشت هفته نوجوان، شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه این اولین بار است که ستاد گرامیداشت هفته نوجوان در خمینی‌شهر تشکیل می شود و چنین ستادی در کشور نیز وجود ندارد و خمینی‌شهر در این زمینه پایلوتی است برای کشور، گفت: ایده و مبنای شکل‌گیری این ستاد برای استفاده از ظرفیت‌های نوجوانان نخبه است. خمینی‌شهر بالغ بر ۶۰۰ شهید نوجوان تقدیم میهن اسلامی و انقلاب اسلامی کرده است.

کادر سازی از بین نوجوانان برای آینده انقلاب اسلامی

وی ادامه داد: هشتم تا ۱۳ آبان هفته نوجوان نامیده شده است و مقارن است با شهادت شهید نوجوان محمدحسین فهمیده و همچنین با هفته بسیج دانش آموزی مصادف است و از همه دانش آموزان برای حضور در برنامه‌های یوم الله ۱۳ آبان به ویژه راهپیمایی ضد استکباری دعوت می‌کنیم.

رییس نخستین ستاد گرامیداشت هفته نوجوان، خاطرنشان کرد: هدف از این هفته گرامیداشت نوجوانان و تکریم این عزیزان بوده است که همکاری و هم افزایی ویژه‌ای بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف شکل گرفته است و به دنبال نیرو سازی و کادر سازی از میان نوجوانان برای آینده کشور عزیزمان ایران و نظام مقدس اسلامی و افق چشم انداز انقلاب اسلامی هستیم.

وی با اشاره به جمعیت بالای نوجوانان در کشور و تهاجم فرهنگی سنگین دشمن در طول دهه‌های اخیر علیه نوجوانان، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره در زمینه دفاع در مقابل تهاجم فرهنگی تأکید داشتند و متأسفانه کم کاری‌هایی در این زمینه صورت گرفته است و اگر اقدامات جدی بر مبنای رهنمودهای رهبر انقلاب داشتیم دستاوردهای مهمی نیز کسب می‌کردیم.

تدوین و اجرای 120 برنامه فرهنگی، هنری، مذهبی و علمی توسط نوجوانان خمینی شهری

عمادی شهید لندی و شهید فهمیده را نمونه بارز نوجوانان انقلاب در طول دهه‌ها و دوران‌های مختلف دانست و اظهار کرد: بیش از ۱۲۰ برنامه مذهبی، فرهنگی، هنری و علمی توسط نوجوانان برنامه ریزی و اجرایی شده است، در نخستین جلسه ستاد گرامیداشت هفته نوجوان این برنامه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از تنظیم و تدوین برنامه‌ها و هماهنگی با ادارات و دستگاه‌های مختلف بخش عمده پیشنهادات و برنامه‌ها تصویب و تقسیم کار شد و پوستر این هفته که توسط دو نوجوان نخبه شهرستان خمینی‌شهر طراحی شده بود توسط فرزند نوجوان شهید مدافع حرم شهید مجیری در مراسمی رونمایی شد.

رییس نخستین ستاد گرامیداشت هفته نوجوان به تشریح نقش آفرینی‌های نوجوانان در طرح‌ها و برنامه‌های این ستاد پرداخت و عنوان کرد: محفل قرآنی ویژه پسران نوجوان اولین برنامه‌ای بود که برگزار شد و نخبگان قرآنی نوجوان مورد تقدیر قرار گرفتند. برگزاری شادمانه نوجوانان توسط هنرمندان نوجوان، نمایش مردی در حال لبخند در آینه، برگزاری کلاس‌های فرهنگی، هنری و ادبیات با حضور اساتید و مدرسان برتر از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته نوجوان در حال برگزاری است.

وی از برگزاری نمایشگاهی در خصوص مواد مخدر و آگاه سازی در این حوزه با مشارکت نیروی انتظامی خبرداد و اظهار کرد: نمایشگاه آسیب‌های فضای مجازی با حضور کارشناسان این عرصه و همکاری نیروی انتظاری از دیگر برنامه‌هایی است که در حال برگزاری و استقبال خوبی از آن شده است، همچنین برنامه‌ای با عنوان گوی آرزو به همراه ویژه برنامه‌ای در خصوص تشویق نوجوانان به تزریق واکسن از جمله برنامه‌هایی است که مورد استقبال نوجوانان قرار گرفته است.

خمینی شهر را به نام شهر نوجوانان بشناسید

عمادی با بیان اینکه نوجوانان و نخبگان به همراه پرچم متبرک آستان قدس رضوی از نوجوانان بیمار و معلول شهرستان خمینی شهر عیادت داشته‌اند، گفت: افتتاح نمایشگاه آثار هنری در حوزه های مختلف نظیر هنرهای تجسمی، نقاشی و طراحی با بیش از ۱۰۰ اثر که به دبیرخانه توسط نوجوانان ارسال شده است برپا شده که از نقاط مختلف برای بازدید این نمایشگاه هنری در محل نگارخانه آفتاب خمینی شهر حاضر می‌شوند و حتی آثار قیمت گذاری شده و امکان خرید آن برای علاقمندان فراهم است.

رییس نخستین ستاد گرامیداشت هفته نوجوان ادامه داد: محفل قرآنی در دارالقرآن خمینی‌شهر با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه ویژه دختران قرآنی و نخبگان قرآنی دختر برگزار گردیده است. رونمایی از تمبر هفته گرامیداشت نوجوان در روز ۱۳ آبان توسط امام جمعه شهرستان خمینی شهر انجام خواهد شد. ادارات مختلفی با ستاد گرامیداشت هفته نوجوان همراه بوده‌اند و به ویژه برخی ادارات در حوزه تولید محتوا در کنار این ستاد قرار داشته‌اند و همه این اقدامات با حضور و همکاری نوجوانان بوده است و از این به بعد خمینی‌شهر را باید به نام شهر نوجوانان ایران شناخت.

عمادی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده شهرستان خمینی شهر در عرصه‌های فرهنگی و هنری، تصریح کرد: پیشنهاد تشکیل ستاد گرامیداشت هفته نوجوان از سوی نخبگان و فعالان فرهنگی هنری و مسؤولان شهرستان خمینی‌شهر ارائه شد و این ستاد برخاسته از خمینی‌شهر است و طرح‌ها و برنامه‌های این ستاد مورد استقبال فعالان این عرصه و مسؤولان دیگر شهرها و استانهای کشور قرار گرفته است./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات