۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۶۹۴۳۳۲
آیت الله کعبی تشریح کرد؛

فرسودگی، دنیاطلبی و عدم درک عمیق آرمان های انقلاب، علل انحراف خوئینی ها

فرسودگی، دنیاطلبی و عدم درک عمیق آرمان های انقلاب، علل انحراف خوئینی ها
آیت الله کعبی گفت: برخی در سالهای بعد از انقلاب به سبب دنیاطلبی، خستگی، فرسودگی، نفوذ دشمن و عدم درک عمیق آرمان‌های انقلاب، منحرف شدند.

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین درس های 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی برای جامعه امروز پرداخت و گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، انقلاب دوم برای کشور بود که انقلاب اسلامی را در بعد استکبارسیتزی بیمه کرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: تسخیر لانه جاسوسی بعد بین المللی انقلاب اسلامی ایران با تأکید بر حاکمیت دین، عدالت خواهی، فریاد رسا در حمایت از مظلومان، تمرکز بر طاغوت زدایی و شناخت دشمنان و شیطان اصلی را به همگان اثبات کرد.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی ثابت کرده بر پایه جهاد تمدنی در روابط بین الملل به ابرقدرت تبدیل شده است، افزود: نظام اسلامی ایران تهدیدها را به فرصت و ضعف را به قدرت تبدیل و همچنین انقلاب اسلامی با هدایت، حمایت، جریان سازی و جهت دهی به بیداری اسلامی و احیای فرهنگ تمدن سازی در امت اسلامی تلاش کرده است.

روز مبارزه با استکبار جهانی بعد بین المللی پیدا کرده است

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روز مبارزه با استکبار جهانی بعد بین المللی پیدا کرده است، گفت: امروز باید ساختارهای جبهه مقاومت بر برپایه حقوق بین الملل اسلامی تقویت شود.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه امام راحل در منشور روحانیت بر روش برخورد با فرهنگ حاکم جهان، داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع و شناخت از سیاست ها و سیاسیون و درک نقاط ضعف جبهه استکبار تأکید کردند، افزود: این رهنمودهای امام خمینی(ره) ویژگی مهم فقه پویا و زنده بوده و همچنین از خصوصیات مجتهد جامع الشرایط، هوشمند و  زیرک بوده که هدف هدایت جوامع اسلامی و  غیر اسلامی را داشته است.

رویش های انقلاب اسلامی بیشتر از ریزش های آن بوده است

آیت الله کعبی در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریزش ها و رویش های مختلفی داشته است، ابراز داشت: رویش های انقلاب اسلامی بسیار عمیق تر و بیشتر از ریزش های آن بوده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ابعاد مواجهه با استکبار جهانی تغییر پیدا کرده است، افزود: مبارزه با استکبار جهانی در عرصه های مختلف همچون فرهنگی، جنگ روانی، رسانه ای و جنگ نرم است، از این رو باید در برابر جنگ نرم استکبار جهانی، قدرت نرم اسلامی تولید کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برخی در سال های بعد از انقلاب اسلامی به سبب دنیا طلبی، خستگی، فرسودگی و عدم داشتن درک و دید عمیق و همچنین با طراحی نفوذ دشمنان در آرمانهای خود دچار تردید شدند./988/

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه اظهار کرد: برخی در تسخیر لانه جاسوسی نقش داشتند اما آمریکایی ها نقشه هایی طراحی کردند که با این افراد گفت‌وگو داشته باشند و آنها از حالت انقلابی به نیروهای آمریکایی و اپوزیسیون در داخل کشور تبدیل شدند.

افرادی که شعارهای چپ افراطی می دادند به نظام لیبرال دموکراسی غرب گرایش پیدا کردند

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: افرادی که شعارهای چپ افراطی را سر می دادند به تدریج به نظام لیبرال دموکراسی غرب و آمریکا گرایش پیدا کردند، اما افرادی که به راه و آرمانهای انقلاب اعتقاد کامل داشتند، در این راه استوار ماندند.

آیت الله کعبی اظهار کرد: امام راحل چنین پیش بینی را داشتند و به طلاب و فضلای حوزه توصیه کردند که جذب جامعه مدرسین شوند و اگر از این نهاد فاصله بگیرند جذب مدافعان اسلام آمریکایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه نسل جدید نقش مؤثر و اساسی در اجرای گام دوم انقلاب اسلامی ایفا می کنند، گفت: گرچه نسل جوان، امام راحل و دفاع مقدس را ندیدند، اما جوانان ما در صحنه دفاع از حرم و صحنه های مبارزه با آمریکا همچون حمله به عین الاسد و حرکت انتفام گیری از شهید سلمیانی و صحنه مواجهه با ناوهای آمریکایی را مشاهده کردند، از این رو نسل جوان در همان مسیر در تسخیر لانه جاسوسی با توان بیشتر در حال حرکت هستند./998/

ارسال نظرات