۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۹۴۵۲۳
حجت الاسلام مخدوم:

خروجی‌های حوزه و دانشگاه تبدیل به پاسخ شود

خروجی‌های حوزه و دانشگاه تبدیل به پاسخ شود
فارس - حجت الاسلام مخدوم بر ضرورت توسعه مهارت‌ها در حوزه پاسخگویی تأکید کرد و گفت: باید به این مهم به‌صورت جدی‌تر توجه شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام‌علی مخدوم در جمع خبرنگاران، در حاشیه برگزاری دوره تخصص تربیت مربی بین‌الملل که توسط مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه باهمکاری دفتر ارتباطات و بین‌الملل حوزه علمیه استان فارس در شهر شیراز سومین حرم اهل‌بیت(ع) برگزار شد اظهار داشت: در حوزه پاسخگویی و هم در حوزه ترویج فعالیت‌هایی همانند تبلیغ در عرصه بین‌الملل نیازمند انتقال مهارت‌ها و تجربه‌ها به نحو شایسته و اثربخش هستیم و باید این را جدی بگیریم.

وی بابیان اینکه در حوزه پاسخگویی محیط‌های علمی از جمله حوزه و دانشگاه آورده‌های فراوانی دارند اما این خروجی‌ها برای مردم تبدیل به پاسخ نمی‌شود، گفت: چیزی تبدیل به پاسخ می‌شود که آن‌ها را تبدیل به محصول کند، بنابراین  نیاز به روش و مهارت دارد به‌طوری‌که بتواند آن را تبدیل به محصول کند.

حجت‌الاسلام‌ مخدوم تأکید کرد: همچنین باید خروجی‌هایمان برای پاسخگوتر بودن به مردم و به تعبیر حضرت امیرالمؤمنین(ع)" فرزند زمانه خودشان بودن"، را باید آموزش دهیم و اگر این نیاز را بتوانیم خوب تأمین کنیم جنبه‌های فراوان ای از موفقیت را می‌توانیم پیش ببریم.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی بین‌المللی در حوزه گفت: یکی از چالش‌های نظام آموزشی ما در حوزه، مدارس و دانشگاه این است که خروجی آن با بازار مصرف کار و نیاز جامعه فاصله دارد و این همان داستانی که در مورد برخی رشته‌های صنعتی می‌گوییم که دانشگاه با صنعت فاصله دارد. بنابراین باید این فاصله کلاس‌ها و دوره‌هایی که جنبه مهارتی دارند را تقویت و پر کند، که ازاین‌جهت برگزاری این دوره‌ها مهم می‌شود.

وی با بیان اینکه با جزوه، کتاب و موارد این‌چنینی نمی‌توان در بخش بین‌الملل آموزش‌ها را پیش برد بیان کرد: این مهم را می‌توان در قالب ارتباطات کارگاهی دنبال و انتقال دانش ضمنی بجای جزو و کتاب را در پیش گرفت به‌طوری‌که در تجربه‌های اندوخته و مهارت‌های کسب‌شده در اختیار دیگران قرار دهیم .

حجت‌الاسلام‌ مخدوم تصریح کرد: در دوره تربیت مربی بین‌الملل حوزه علمیه که در شیراز برگزار شده طلاب عزیز به درخواست و با هزینه خودشان حضور یافته‌اند که این  نشان از علاقه و اشتیاق آنان دارد و به همین خاطر انگیزه فراگیری نیز بیشتر می‌شود و از مطالب استفاده می‌کنند.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی به میزبانی حوزه علمیه استان فارس از دوره تربیت مربی بین‌الملل اشاره و خاطرنشان کرد: استان فارس دارای حوزه علمیه قوی و ارکان دغدغه‌مند است، که در برگزاری این دوره نیز از ارکان اصلی این استان ازجمله امام‌جمعه، تولیت حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) و مدیر حوزه‌های علمیه قدردانی می شود.

ارسال نظرات