۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۶۹۴۶۳۲

روش قبلی در رعایت فاصله گذاری اجتماعی روش پر هزینه و کم تاثیری بود

روش قبلی در رعایت فاصله گذاری اجتماعی روش پر هزینه و کم تاثیری بود
آدم نژاد گفت: شاهد تغییراتی در نرخ بلیت هواپیما در جلسه شورای عالی هواپیمایی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدای آذر ماه تغییراتی در ظرفیت هواپیما‌ها رخ می‌دهد، گفت: با توجه به مصوبه وزارت بهداشت قرار شد ما روش دیگری برای کنترل و رعایت شیوه نامه های بهداشتی به کار بگیریم.

او با بیان اینکه روش قبلی در حوزه کنترل و رعایت فاصله گذاری اجتماعی روش پر هزینه و کم تاثیری بود، گفت: همه مسافران شهری با انواع ناوگان از جمله اتوبوس مترو و سایر ناوگان در تردد بودند و در کنار هم قرار داشتند، اما تنها در هواپیما باید این فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شد و البته به نظر می‌رسد که این فاصله گذاری تاثیر چندانی هم نداشته است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تست و چک تمامی مسافران در این بخش وجود داشته و ادامه دارد و این موارد همچنان رعایت می‌شود و ضدعفونی و گند زدایی ناوگان حمل و نقل عمومی در مبدا و مقصد همچنان انجام می‌شود. ورود به حوزه حمل ونقل هوایی از ابتدای آذر ماه داشتن کارت واکسن و ثبت آن در سامانه وزارت بهداشت است و اگر فردی واکسن نزده باشد، باید حتما تست پی سی آر ۷۲ ساعت از قبل را به همراه خود داشته باشد.

او تصریح کرد: این مصوبه مشمول افراد زیر ۱۲ سال نمی‌شود و تنها افراد بالای ۱۲ سال را در برمی گیرد و این افراد حتما باید کارت واکسن به همراه داشته باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: از اول آذرماه هموطنان برای ورود به حمل و نقل هوایی باید کارت واکسن یا تست پی سی آر ۷۲ ساعته منفی همراه داشته باشند.

آدم نژاد تاکید کرد: با توجه به مصوبه وزارت بهداشت از اول آذر، محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در هواپیما لغو می‌شود.

او تصریح کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا هنوز مصوبه‌ای مبنی بر ارائه کترینگ به مسافران در بخش حمل و نقل هوایی ارائه نکرده و در صورت تایید ایرلاین‌ها موظف هستند به مسافران ارائه کنند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به افزایش ظرفیت و برداشته شدن محدودیت‌ها و فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل ونقل هوایی جلسه‌ای در شورای عالی هواپیمایی برگزار خواهد شد و در خصوص نرخ بلیت تصمیم گیری خواهد شد.

او ادامه داد: ما شاهد تغییراتی در نرخ بلیت هواپیما خواهیم بود و طبیعی است که این تغییرات و جلسات در جهت کاهش نرخ بلیت خواهد بود.

معاون حمل و نقل وزیر راه وشهرسازی در پایان یادآور شد: در این جلسه تمامی ابعاد و مشکلات ایرلاین‌ها بررسی خواهد شد و تصمیمات لازم در این زمینه گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات