۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۹۴۸۱۹

آیت‌الله جنتی درگذشت یکی از با سابقه ترین مبارزان بوسنیایی را تسلیت گفت

آیت‌الله جنتی درگذشت یکی از با سابقه ترین مبارزان بوسنیایی را تسلیت گفت
دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری طی پیامی درگذشت آقای حسن چنگیج یکی از با سابقه ترین مبارزان بوسنیایی را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رییس مجلس خبرگان رهبری طی پیامی درگذشت حسن چنگیج یکی از باسابقه ترین مبارزان بوسنیایی و رییس پیشین مجمع عالی جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

جناب آقای باقر عزت بگوویچ دامت توفیقاته
رئیس محترم حزب اقدام دمکراتیک

درگذشت برادر مجاهد و مقاوم جناب آقای حسن چنگیچ موجب تاسف و تالم اینجانب و دوستان ایشان در محور مقاومت گردید.

این مسلمان شجاع و وطن پرست، عمر خود را در مسیر مبارزه برای میهن و ملت خود وقف کرد و در کنار رهبر فقید مسلمانان بوسنی و هرزگوین، مرحوم علی عزت بگوویچ نقشی مهم در دفاع از مردم و تمامیت ارضی کشور خود ایفا نمود.

مرحوم حسن چنگیچ اگرچه بخاطر تلاش های بی وقفه خود در دوره دفاع از کشور و مردم بوسنی و هرزگوین از سوی آمریکا جنایتکار تحت تحریم قرار گرفت و با محدودیت‌هایی بین‌المللی مواجه بود، لکن در طول عمر پربرکت خود لحظه ای در دفاع از آرمان مسلمانان بوسنی و هرزگوین و اعتلای جهان اسلام دریغ نورزید و تسلیم نشد.

اینجانب درگذشت این مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر را به خانواده معظم ایشان، ملت بوسنی و هرزگوین و همه آزادگان جهان تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر خواستارم.

احمد جنتی؛ دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری

ارسال نظرات