۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۹۵۱۱۶
در مراسم تجلیل از شهید مدافع سلامت مطرح شد؛

انسان زمانی انسان است که خطرات بسیاری را بپذیرد

انسان زمانی انسان است که خطرات بسیاری را بپذیرد
حجت الاسلام والمسلمین عماد گفت: ایثارگران این گونه کارها را انجام می دهند تا به ما یاد دهند که انسان زمانی انسان است که بسیاری از خطرات را بپذیرد و به میدان عمل برود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم دیدار دانشجویی با خانواده جوهری شهید مدافع سلامت، با موضوع «شهدای سلامت، الکوی جامعه نخبگانی» با حضور رئیس مرکز امور نخبگان حوزه‌های علمیه و چند تن از مسئولان، به همت جهاددانشگاهی قم و بنیاد نخبگان استان، با اهدای تندیس ملی فداکاری به دو فرزند این شهید برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عماد، رئیس مرکز امور نخبگان حوزه‌های علمیه در این مراسم با اشاره شهید جوهری گفت: قرآن کریم از کاری که این بزرگواران انجام می‌دهد این‌گونه یاد می‌کند «کسی که جان یک آدم را نجات می‌دهد، جان تمام عالم را نجات داده است» این‌گونه افراد تا جایی که بتوانند جان انسان‌ها را نجات می‌دهند و خداوند هم بهترین پاداش بی شمار را به آنها خواهد داد.

عضو شورای نخبگان کشور در این دیدار دانشجویی با حضور خانواده شهید مدافع سلامت،دکتر حسین جوهری و با موضوع «شهدای سلامت، الکوی جامعه نخبگانی» تشکیل شد گفت: ایثارگران این گونه کارها را انجام می دهند تا به ما یاد دهند که انسان زمانی انسان است که بسیاری خطرات را بپذیرد و به میدان عمل برود و خداوند نیز بهترین پاداش خود را نصی این گونه افراد خواهد نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عماد به اشاره به اینکه جامعه ما افرادی را دارد که ایثارگری و از خودگذشتگی را نه از سر‌ اجبار و ماموریت های سازمانی؛ بلکه از روی اعتقاد و ایمان به خداوند متعال، انجام می دهند، گفت: لازم است کتاب قطور ایثارگری های جامعه سلامت، نه تنها به جامعه سلامت و اقشار مختلف مردم، بلکه به نظام سلامت جهان، معرفی شود و هر کسی از اصحاب رسانه که بتواند زیست این انسان‌های آزاده را به تصویر بکشد، جزای هنرمندی های خود را از خداوند متعال خواهد گرفت.

همچنین در این مراسم محمد محمدرضایی، رئیس بنیاد نخبگان استان قم، بیان کرد: یک برنامه ملی هر سال با عنوان «تندیس فداکاری» توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار می‌شود تا نام و یاد فداکاران زنده بماند اما این امر نباید به اهدای تندیس محدود شود بلکه ارتباط نیز باید حفظ شود و امروز این مراسم به یاد شهید حسین جوهری و خدمات ارزنده ایشان برگزار می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه پردیس فارابی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا تا مدتی این بیماری در ابهام بود و کار برای پزشکان بسیار سخت بود اما کادر درمان با همه این شرایط ماندند و حتی برخی جانشان را فدا کردند.

در ادامه محمد حیدری، رئیس جهاددانشگاهی قم اظهار کرد: شهید جوهری فردی بسیار دلسوز بودند که در آخر جانشان را هم در این راه فدا کردند؛ در قرآن نیز آمده است کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند بالاترین درجه را در این آیه دارند که شهید دکتر جوهری مصداق این آیه می‌باشند.

در ادامه فرزند این شهید ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم بیان کرد: درس بزرگی که من از پدرم آموختم در هفته‌های اول و دوم شیوع ویروس کرونا بود؛ در آن زمان که فضای ترس و ابهام بر جامعه حاکم شده بود پدرم به افراد سالخورده و کسانی که بیماری زمینه‌ای داشتند توصیه می‌کردند در خانه بمانند اما خودشان علی‌رغم اصرار خانواده و فامیل کارشان را رها نکردند و تنهاد دغدغه‌شان خدمت به مردم بود و در آخر به هدفی که می‌خواستند رسیدند.فرزند دیگر ایشان نیز به مسئولیت‌پذیری پدرشان به خصوص در زمینه کاری اشاره کرد و گفت: ایشان تا آخرین روز تعهدشان را حفظ کردند و در این راه جانشان را فدا کردند.

گفتنی است در پایان این مراسم، تندیس ملی فداکاری به دو فرزند این شهید اهدا شد.

ارسال نظرات