۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۶۹۵۱۴۸

دو راهی شغل یا علاقه!

دو راهی شغل یا علاقه!
سالهاست که چالش انتخاب علاقه یا توجه به بازار کار تبدیل به یکی از مهمترین مسائل جوانان هنگام انتخاب رشته شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، چهارشنبه هفته گذشته بود که محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از عدم متوازن رشته‌های دانشگاهی گلایه کرد انتقادی که البته با اعتقادی از سوی وزیر علوم همراه بود. 

به اعتقاد وزیر علوم داوطلبان کنکور بر اساس استعداد و توانایی به سمت رشته‌های مختلف جذب نمی‌شوند و هر رشته‌ای که بازار کار بهتری داشته باشد اولویت آن‌ها خواهد بود. 

توجه به بازار کار بدون در نظر گرفتن علاقه چالشی است که در صورت تداوم می‌تواند نگرانی‌هایی را درباره آینده شخصیت و جایگاه علمی کشور ایجاد کند.

 مشکل بیکاری حل شود انتخاب رشته بر اساس علاقه می‌شود

محمد علی زلفی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سیستم نامتوازن رشته‌های تحصیلی اظهار کرد: دانشجویان و داوطلبان کنکوری بر اساس آینده شغلی انتخاب رشته می‌کنند و علاقه در انتخاب رشته متقاضیان حاکم نیست. 

زلفی گل تصریح کرد: به دنبال رفع این معضل هستیم و اگر مشکل اشتغال و بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی حل شود، آن وقت داوطلبان و متقاضیان خود به خود بر اساس علاقه انتخاب رشته خواهند کرد. 

بیکاری چالش سال‌های اخیر کشور 

معضل بیکاری و نبود اشتغال سالهاست که یکی از بزرگترین چالش‌های روز کشور شده تا جایی که منجر به نادیده گرفتن فاکتور مهم علاقه در انتخاب رشته دانشجویان و جوانان شده تا جایی که وزیر علوم نسبت به آن واکنش نشان داد.

اما اگر به گفته وزیر علوم چالش بیکاری حل شود شاهد جوانانی خواهیم بود که بدون در نظر گرفتن نگرانی آینده بر اساس علاقه و توانمندی‌های خود اقدام به انتخاب رشته می‌کنند انتخاب رشته که از نظر بسیاری از روانشناسان اگر با علاقه صورت گیرد از می تواند کارآمدی بیشتری را هم رقم بزند.

انتهای پیام /

 
 
ارسال نظرات